دنباله‌رو رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسم‌ محرم باشیم
کد خبر: 3988245
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

دنباله‌رو رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسم‌ محرم باشیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برای بزرگداشت ایام محرم باید به نگاه و نظر و عملکرد رهبر معظم انقلاب نگاه کنیم، گفت: وقتی معظم‌له برای حفظ سلامت مردم حسینیه را تعطیل کرده و مراسم‌ مذهبی را در مناسبت‌های مختلف به‌صورت یک نفره برگزار می‌کنند، یعنی توجه به سلامت مردم حتی در برگزاری یک عمل واجب شعائری هم ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم، گفت: برای بزرگداشت ایام محرم باید به نگاه، نظر و عملکرد رهبر معظم انقلاب نگاه کنیم.

وی افزود: وقتی معظم‌له برای حفظ سلامت مردم حسینیه را تعطیل کرده و مراسم‌های مذهبی را در مناسبت‌های مختلف به‌صورت یک نفره برگزار می‌کنند، یعنی توجه به سلامت مردم حتی در برگزاری یک عمل واجب شعائری هم ضروری است.

رضایی بیان کرد: در دین اسلام داریم حتی اگر در حین نماز خواندن و انجام عمل واجب دزدی به ما حمله کرد و این حمله هم تنها ضرر مالی دارد، می‌توان نماز را شکست بنابراین حفظ جان که اولویت بیشتری دارد بنابراین برای برگزاری هرگونه مراسمی که موجب تلفات جانی بیشتر یا تهدیدی برای سلامت جامعه باشد، باید به جوانب آن به خوبی دقت کرده و راهکارهای مختلف آن را ارائه دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: اگر دیدیم راهکار تأثیرگذار نیست باید به شکلی مراسم‌ها را برگزار کنیم که تهدیدی برای سلامت جامعه نباشد.

وی با تأکید بر اینکه طبق سخنان رهبر معظم انقلاب تصمیمات ستاد ملی کرونا فصل‌الخطاب است و هرچه این ستاد تشخیص داد باید بدان عمل کنیم، گفت: در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی معتقدیم آنچه که ستاد ملی کرونا تشخیص دادند باید به خوبی تبعیت شود.

انتهای پیام
captcha