غدیر متعلق به جهان اسلام است
کد خبر: 3987117
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

غدیر متعلق به جهان اسلام است

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 37 زرهی با بیان اینکه غدیر متعلق به جهان اسلام است و راویان زیادی از شیعه و بزرگان اهل سنت آن را نقل كرده‌اند، بر ضرورت حفظ هویت اصلی غدیر تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت مراسم جشنی با حضور سرهنگ بهادر افشاری‌پور سرپرست، جمعی  از فرماندهان، مسئولان و  كاركنان پایور و وظیفه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز، 6 مردادماه در مسجد شهدای تیپ 37 زرهی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعباس برهانی‌نسب، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 37 زرهی طی سخنانی با تبریك عید سعید غدیرخم به تبیین و تشریح واقعه غدیرخم و آیه اكمال پرداخت و گفت: خداوند متعال به پیامبر(ص) دستور داد که جانشین خود را معین کند و از توطئه‌ها و نیرنگ‌ها نترسد و هشدار داد که اگر این اقدام را انجام ندهد، رسالتش را ناتمام گذاشته است.

وی با بیان اینکه غدیر متعلق به جهان اسلام است و راویان زیادی از شیعه و بزرگان اهل سنت آن را نقل كرده‌اند، افزود: واقعیت تاریخی غدیر و هویت اصلی آن را باید حفظ و نسل به نسل منتقل کنیم.

برهانی‌نسب با برشمردن صفات و ویژگی‌های والای امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: اگر كسی می‌خواهد در مسیر نجات قرار گیرد باید به ائمه معصومین اقتدا كند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 37 زرهی بیان کرد:  اگر الگو و اسوه ما علی(ع) و اولاد علی(ع) باشند، پیروز خواهیم بود و جدایی از این مسیر جز فساد چیز دیگری نخواهد داشت كه نتیجه آن شكست و سقوط است.

یادآور می‌شود، مداحی و قرائت اشعاری در وصف مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اجرای چند سرود توسط گروه رزم‌نوازان، اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جایزه به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha