نیاز انسان‌ها به معنویت را یادآوری کنیم / زمزمه محبت در نماز جمعه
کد خبر: 3986820
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

نیاز انسان‌ها به معنویت را یادآوری کنیم / زمزمه محبت در نماز جمعه

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نماز جمعه را ذکر خداوند دانست و گفت: نیاز انسان‌ها به معنویت را باید به یکدیگر یادآوری کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 5 مردادماه در مراسم بزرگداشت اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی که در مسجد شهدا شیراز برگزار شد، گفت: نیاز انسان‌ها به معنویت را باید به یکدیگر یادآوری کنیم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه ذکر خداوند است، افزود: می‌توان به تعبیری دیگر امام جمعه را ذکر دانست چراکه حضور در نماز و خطبه‌ای که می‌خواند و قیام همه که برای حضرت ولی عصر(عج) می‌کنند، یاد خداوند است.

آیت‌الله دژکام، نقشی که امام جمعه باید ایفا کند را  سخت و دشوار دانست و اظهار کرد: هنوز پس از گذشت سالیان شهادت آیت‌الله شهید دستغیب با شنیدن سخنان این عالم ربانی، دل‌ها به خداوند متعال نزدیک‌تر می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه همه به ذکر نیاز داریم چراکه بدون یاد خداوند دل آرام نخواهد گرفت، گفت: غربی‌ها مدتی به بهانه علم می‌خواستند ما را از یاد خداوند غافل کنند لذا در جهان معاصر ما یاد خداوند فراموش شده است.

وی تصریح کرد: اکنون که رسانه‌ها و پیام رسان نماد تمدن غربی شده‌اند، شاهد عدم یادآوری وجود خداوند در آن‌ها هستیم لذا باعث غفلت شده‌اند.

آیت‌الله دژکام تأکید کرد: برای اینکه ذکر خداوند را به فضاهای رسانه‌ای ببریم، ناتوانی داریم لذا باید این موضوع مدنظر قرار بگیرد و از ظرفیت رسانه‌ها باید استفاده کرد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه بعضاً جایگاه نماز جمعه برای اینکه محل یادآوری و ذکر خداوند است فراموش می‌شود، گفت: اصل نماز جمعه ذکر است لذا بعضاً مشاهده می‌شود که اگر مباحث اجتماعی جامعه با لحن تند توسط امام جمعه گفته نشود، همه گله می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید نگاه به سخنان امام جمعه تغییر کند چراکه اگر هم مطالبه می‌کند باید به یاد خداوند و زمزمه محبت باشد؛ امروز نماز جمعه غریب افتاده و باید زمزمه کلام خدا باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، فعالیت گسترده دشمنان در مقابل نماز جمعه را مورد اشاره و توجه قرار داد و گفت: علی‌رغم همه هجمه‌های دشمنان برای خاموشی نماز جمعه، هنوز باشکوه‌ترین جلسات هفتگی ملت ماست و نتیجه زمزمه محبت در نماز جمعه است‌.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم ذکر خداوند را در جامعه رواج بدهیم، باید همه اقشار به میدان بیایند، گفت: آرامش گم شده جامعه است لذا پیوند بین مردم و مسئولان باید با خداوند محکم شود.

انتهای پیام
captcha