غدیر تمام جریان‌های ادبی را در بر می‌گیرد
کد خبر: 3986704
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

غدیر تمام جریان‌های ادبی را در بر می‌گیرد

یکی از شاعران و نویسندگان آیینی کشورمان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر گفت: باید تلاش شود تا تمام نقاط کشور از همه جریان‌های شعری در این جشنواره با انواع قالب‌های شعری شرکت کنند، چرا كه غدیر همه جریان‌های ادبی را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرحیم سعیدی‌راد، یکی از شاعران و نویسندگان آیینی کشورمان امروز، 5 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر در شیراز بیان کرد: لزوم برگزاری رویداد و واقعه بزرگ غدیر، در واقع اظهر من الشمس است.

وی تصریح كرد: خورشید غدیر آنقدر نورانی است که بر همگان روشن است و همه شاعران از همان روز تاكنون وارد میدان شده و شعر گفتند.

این شاعر شعر آیینی با بیان اینکه واقعه غدیر گنج بزرگی است که تا آخرالزمان هم شاعران می‌توانند در خصوص آن شعر بگویند، گفت: غدیر در واقع ادای دینی است که هر کسی به سهم خود در باره این موضوع مهم و اساسی که کامل کننده دین است، شعر بگوید.

سعیدی‌راد با تأكید بر اینكه شیراز ظرفیت و جایگاه بسیار بزرگی در ادبیات و شعر دارد، خطاب به شاعران و دست‌اندرکاران هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر گفت: تلاش شود تا تمام نقاط کشور از همه جریان‌های شعری در این جشنواره با انواع قالب‌های شعری شرکت کنند، چرا كه غدیر همه جریان‌های ادبی را در بر می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص نقش شیراز در میزبانی این رویداد و رساندن واقعه غدیر هم گفت: شیراز خود مهد شعر و ادب است و یک نگین انگشتری از ادبیات ایران محسوب می‌شود كه در همه زمینه‌ها می‌تواند نقطه اوج شعر باشد.

این شاعر و نویسنده با بیان اینكه شاعران بزرگی که در شیراز داشته و داریم که خود جریان‌ساز ادبیات ما در زمینه‌های مختلف هستند، گفت: جریان شعر عاشورایی از شیراز برخاسته و جریان شعر علوی هم به نام همین شهر رقم خورده است و از این جهت برای شیرازی‌ها رهبری این مهم مایه مباهات است.

انتهای پیام
captcha