بروز آسیب‌های اجتمای نتیجه نگاه غیرتخصصی برخی سیاست‌گذاران است
کد خبر: 3986003
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

بروز آسیب‌های اجتمای نتیجه نگاه غیرتخصصی برخی سیاست‌گذاران است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متأسفانه در اذهان برخی از افراد نگاه امنیتی و سخت‌گیرانه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه با آن مواجه شده‌ایم، معلول نگاه غیر تخصصی برخی از مجریان و سیاست‌گذاران به این دست از موضوعات است.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 2 مردادماه در دیدار با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها فلسفه انقلاب اسلامی نیست بلکه فلسفه دین است که به خوبی در جامعه تبیین نشده است و متأسفانه در اذهان برخی از افراد نگاه امنیتی و سخت‌گیرانه نسبت به این فریضه وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه با آن مواجه شده‌ایم، معلول نگاه غیر تخصصی برخی از مجریان و سیاست‌گذاران به این دست از موضوعات است.

آیت‌الله کلانتری با یادآوری سخنی مرحوم آیت‌الله حائری شیراز که فرمودند قبل از امر و نهی باید کار وسیع فرهنگی صورت گیرد تا در جامعه واجب معروف و حرام منکر شناخته شود که ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها در جای خود باقی بماند، به مسئله سگ‌گردانی در جامعه اشاره کرد و گفت: مسئله قبیح سگ‌گردانی در ملأعام یک ضد ارزش است اما بر اثر عدم تبلیغ و پشتوانه‌های فکری و فرهنگی نسبت به ضد ارزش بودن این فعل، به گونه‌ای شده است که برخی از افراد به راحتی با این مسئله کنار آمده‌اند و آن را قبیح نمی‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مسئله نشان از آن است که با وجود اینکه در سطح جامعه نهادها و سازمان‌های فرهنگی فراوانی داریم اما در زمینه فرهنگی چندان موفق نبوده‌ایم و حرام را به‌عنوان منکر در جامعه معرفی نکرده‌ایم و این باعث می‌شود منکر در اذهان یک امر عادی محسوب شود.

وی تصریح کرد: اگر برخورد فرهنگی مبتنی بر تحقیقات دقیق علمی و پژوهشی باشد، می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود و این مستلزم تشکیل اتاق فکر یا قرارگاه مشترک فرهنگی از سوی نهادهای مربوطه است تا کارها به صورت پراکنده انجام نشود.

مسئول حوزه علمیه آقاباباخان همچنین بر ضرورت توجه به تبلیغ چهره به چهره تأکید کرد و گفت: در راستای احیای این واجب الهی از تبلیغات چهره به چهره غافل نشویم زیرا تبلیغ چهره به چهره همیشه به‌عنوان یک ابزار موثر بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام کرم عباسی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این جلسه، مهم‌ترین هدف سیدالشهدا(ع) را احیای امر به معروف دانست و گفت: در این راستا نیاز داریم به لحاظ فقهی و علمی از ظرفیت اساتید حوزه‌های علمیه بهره کافی ببریم.

وی تأکید کرد: رویکرد ستاد امر به معروف یک رویکرد مردمی، جهادی و فرهنگی است تا بعضاً دیدگاه‌های ایجاد شده از طرف برخی افراد نسبت به سلبی و سخت‌گیرانه بودن حوزه امر به معروف اصلاح شود.

انتهای پیام
captcha