تجلی حقیقت عالم در غدیر / پیام‌آور حق باشیم
کد خبر: 3985930
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

تجلی حقیقت عالم در غدیر / پیام‌آور حق باشیم

یکی از شاعران آیینی کشورمان با بیان اینکه بزرگ‌ترین حقیقت‌های عالم در غدیر جلوه کرده است، اظهار کرد: از رسالت‌های شاعر مسلمان اين است كه پيام‌آور حق باشد و با باطل مبارزه كند.

به گزارش ایکنا از فارس، میلاد عرفان‌پور، یکی از شاعران ممتاز کشورمان امروز، 2 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبريک اعياد دهه امامت و ولايت گفت: از رسالت‌های يك شاعر مسلمان اين است كه پيام‌آور حق باشد و با باطل مبارزه كند.

وی با بيان اينكه بزرگترين حقيقت‌های عالم در غدير و ولايت اميرالمؤمنين جلوه كرده است و از مؤثرترين پيام‌آوران آن شاعران هستند، افزود: شاعران مسلمان و ولايی وظيفه دارند كه اين پيام را به همه دنيا مخابره كنند.

اين شاعر شعر آيينی تصریح کرد: محافلی كه شعر غدير را برجسته و يادآوری می‌كنند‌، نقش مهمی در ابلاغ پيام غدير كه پيام بزرگ خلفت و پيام تيببين كننده مسير سعادت انسان است، دارند.

عرفان‌پور با اشاره به برگزاری هشتمين جشنواره بين‌المللی شعر غدير نيز گفت: اين جشنواره قطعاً جايگاه بالا و والايی دارد و اميد است كه به بهترين نحو برگزار و بيشترين نتيجه را در پی‌ داشته باشد. طبيعتاً شاعراني كه در اين سرزمین هستند و ديگر شاعرانی كه به اين سرزمين به چشم مهد شعر فارسی نگاه می‌كنند، می‌توانند در اين رويداد جلوه تازه‌ای از معارف غدير را به مخاطبان منتقل كنند.

وی تصریح کرد: شيراز مهد شعر و ادبيات ايران زمين است و از بزرگترين پايگاه‌هاي شعر جهان تشيع محسوب می‌شود و اگر بناست مفهوم ولايت و عهد مسلمانان در غدير خم ابلاغ جهانی شود و با زبان شعر اين مهم رخ دهد، شيراز می‌تواند به عنوان بستر اين اتفاق، ايفای نقش كند.

اين شاعر شعر آيينی همچنين با بيان اينكه در سير جشنواره‌هايی كه در سال‌های گذشته برگزار شده است، نقاط ضعف و قوتی وجود دارد كه بايد نقاط ضعف را پوشش و نقاط قوت را تقويت کرد، افزود: يكی از اهداف جشنواره‌ها كشف چهره‌های جديد است كه معرفی آنها از اين طريق به فراموشی سپرده می‌شود و لذا بايد تدبيری انديشه شود كه اين جشنواره به معرفی چهره‌های جديد بينجامد.

انتهای پیام
captcha