شناسایی ۳۲۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فارس
کد خبر: 3985838
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

شناسایی ۳۲۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، یکم مردادماه، از شناسایی بیش از ۳۲۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، اول مردادماه در استودیو سلامت فارس، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۴۴ هزار و ۷۶ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۰۴ هزار و ۳۳۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۲۳ هزار و ۱۵۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۴۱ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۲۵ هزار و ۸۸۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹  در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی ۲۸۸ هزار و ۵۹۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان‌ باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را پنج هزار و ۲۴ نفر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دو هزار و ۵۱۲ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با اشاره به شیوع کرونای موسوم به دلتا در فارس و اهمیت مشارکت تمام اقشار جامعه برای کمک به مدافعان سلامت و قطع زنجیره انتقال بیماری در استان، تأکید کرد: بهترین روش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و همچنین خودداری از سفرهای غیرضروری به‌ویژه سفر به شهرستان‌های با وضعیت قرمز است.

انتهای پیام
captcha