«احسان علوی» مردم فارس در دهه ولایت / 30 هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود
کد خبر: 3985683
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳

«احسان علوی» مردم فارس در دهه ولایت / 30 هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس از آغاز سومین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه با عنوان «احسان علوی» همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس عصر چهارشنبه، 30 تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت از آغاز سومین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه با عنوان «احسان علوی» همزمان با آغاز این دهه در سطح استان خبر داد و گفت: این مرحله ارز رزمایش از 29 تیرماه آغاز و تا 7 مردادماه اجرا خواهد شد.

وی، خدمت‌رسانی به محرومان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا را از جمله اهداف اجرای این رزمایش اعلام کرد و گفت: در روایت‌های اسلامی سفارش‌های فراوانی به بحث اطعام در عید غدیر شده است لذا از این فرصت استفاده کرده تا بتوانیم به یاری آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا، نیازمندان و محرومان با استفاده از ظرفیت خیران بشتابیم.

قزلسفلی با یادآوری اینکه قرارگاه مواسات و همدلی استان با حضور خیران، نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین با محوریت مردم فعالیت می‌کند، گفت: در این مرحله از رزمایش یک میلیون پرس غذای گرم و ۳۰ هزار بسته معیشتی در فارس توزیع خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی فارس همچنین اجرای نذر رهایی به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، نذر خون، ازدواج آسان به منظور تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و غیره را از دیگر بخش‌های رزمایش مذکور عنوان کرد و گفت: همچنین توزیع لوازم‌التحریر و تمرکز بر بازماندگان و یا جاماندگان از تحصیل سال گذشته که در واقع یک حرکت جهادی با همکاری اقشار مرتبط و با محوریت بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کلید خواهد خورد.

وی همچنین توزیع گوشت قربانی، بسته‌های پروتئینی، کارت‎های هدیه، بسته‌های بهداشتی، ترمیم و بازسازی و تکمیل منازل محرومین و نیازمندی‌های محرومین را از دیگر برنامه‌های این مرحله از رزمایش برشمرد و گفت: در حوزه توسعه آبرسانی هم در نقاطی که دچار تنش آبی هستند، اتفاقات خوبی با کمک خیران و دستگاه‌های مرتبط رقم خورده است.

قزلسفلی با بیان اینکه محوریت دیگر ما در این مرحله از رزمایش اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است، گفت: این رزمایش به صورت پایگاه محور و محله محور طبق پروتکل‌های بهداشتی به صورت گسترده در کل استان انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی فارس در پایان یادآور شد: قزل سفلی بیان کرد: در این مرحله از رزمایش دستگاه‌های اجرایی، نهاد های حمایتی، خیران، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های بسیج، هیئات مذهبی، موکب‌های غدیر و مجموعه‌هایی که در حوزه غدیر مثل بنیاد غدیر، آحاد مردم، اقشار مختلف اصناف و بازاریان، اساتید، پزشکان، دانش‌آموزان، معلمان، حقوقدانان، مهندسان، کشاورزان و کارگران فعالیت دارند، نقش‌آفرینی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha