ویژگی‌های حوزه‌ علمیه موفق / مباحث مذهبی با استفاده از ابزارهای جدید تبیین شود
کد خبر: 3985145
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

ویژگی‌های حوزه‌ علمیه موفق / مباحث مذهبی با استفاده از ابزارهای جدید تبیین شود

مدیر حوزه علمیه خواهران با تشریح ویژگی‌های حوزه علمیه موفق، گفت: حوزه موفق باید شبهات را رصد و پاسخ داده و از شیوه‌های جدید برای تبیین مباحث مذهبی استفاده کند.

ویژگی‌های حوزه‌ علمیه موفق / بهره‌گیری حوزویان از ابزارهای جدید آموزشیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام روح‌الله مهدوی‌خواه، مدیر حوزه علمیه خواهران و نائب‌رئیس شورای جشنواره علامه حلی(ره) در لرستان، ۲۸ تیرماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) در لرستان با اشاره به علت تأخیر برگزاری اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: شرایط کرونا و کمبود اعتبارات علت تأخیر در برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی در لرستان بود که با پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان این مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به هدف برگزاری جشنواره‌ علامه حلی، گفت: هدف برگزاری جشنواره علامه حلی تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب است زیرا تقویت روحیه پژوهش زمینه‌ساز شناسایی استعدادهای طلاب و بالفعل کردن توانایی‌هاست.

مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی به ما این فرصت را می‌دهد تا نخبگان را معرفی و از آنان تقدیر کنیم، نخبه‌گرایی را وظیفه حوزه علمیه دانست و گفت: هدف دیگر برگزاری این جشنواره افزایش مشارکت طلاب در عرصه‌های علمی، پژوهشی و کادرسازی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان حیات و رشد حوزه‌های علمیه را در گرو بالندگی و پویایی حوزه‌ها دانست و با تشریح ویژگی‌های حوزه علمیه موفق، افزود: حوزه موفق باید شبهات را رصد و پاسخ دهد از طرفی تبیین مباحث فرهنگی و مذهبی با ابزارهای جدید ویژگی حوزه‌های علمیه موفق در حال رشد است، کمااینکه حوزه‌ها باید نیازهای فرهنگی را پاسخگو باشند.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره علامه حلی در لرستان، گفت: در این دوره از نظر ساختاری و محتوایی شاهد رشد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بودیم و در سال‌های آینده زمینه رشد بیشتر آثار با برگزاری کارگاه‌های مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی بیشتر خواهد شد.

مهدوی‌خواه بر لزوم نیازسنجی و اولویت‌بندی کردن موضوعات و مباحث ارسالی به جشنواره علامه حلی در لرستان تأکید کرد و گفت: پرهیز از شتابزدگی در تحقیق از مواردی است که موجب کسب رتبه‌های کشوری در جشنواره علامه حلی می‌شود، چراکه فرد پژوهشگر باید در تحقیق آزادانه و بدون عجله عمل کند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان لرستان استمرار برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های پژوهشی را از موارد ایجاد انگیزه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: علاوه بر کادرسازی در حوزه پژوهش باید اعتبارات پژوهشی حوزه‌ها تقویت شود و اگر طلبه‌ای در بخشی پژوهش یا کتابی را تألیف کرد مورد حمایت خاص قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha