سومین دوره طرح آموزش قرآن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 3983878
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

سومین دوره طرح آموزش قرآن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود

سومین دوره آموزش قرائت قرآن ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری و مشارکت شورای رفاهی این دانشگاه و مؤسسه قرآنی «ذکر جمیل» برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 22 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری و مشارکت شورای رفاهی این دانشگاه و مؤسسه قرآنی «ذکر جمیل»، سومین دوره از آموزش قرائت قرآن کریم ویژه فرزندان کارکنان این دانشگاه را برگزار می‌کند.

وی افزود: گام نخست این طرح قرآنی در قالب طرح بزرگی موسوم به «مطلع الفجر» برنامه‌ریزی شده و با هدف آشنایی فرزندان نوجوان دانشگاهیان با «روخوانی»، «روان‌خوانی»، «تجوید مقدماتی»، «ترجمه و مفاهیم» و «قرائت تقلیدی» با محوریت «سوره مبارکه ضحی» در سال ۱۳۹۹ انجام و در پایان به شرکت‌کنندگان هدایایی تقدیم شد.

تقوا یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح را استعدادیابی قرآنی در میان فرزندان کارکنان این مرکز عالی آموزش پزشکی برشمرد و گفت: فاز دوم این طرح آموزش ترتیل‌خوانی بر اساس سبک تلاوت استاد «منشاوی» بوده که سطح نخست آن به نام «طرح قرآنی سطح یک مطلع الفجر ۲» در خرداد سال جاری، ویژه آموزش سوره‌های مبارکه جزء شماره ۳۰ کلام‌الله مجید برگزار شد که شرط سنی حضور در تمامی دوره‌ها برای دانش‌ آموزان پسر، ۸ تا ۱۵ سال و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سطح دوم طرح «مطلع الفجر 2» در ادامه آموزش دوره سطح یک و به مدت ۱۰ ساعت آموزشی، طی دو روز در هفته برگزار می‌شود، گفت: در این دوره، نوجوانان قرآن‌آموز با قرائت‌های ترتیل استاد «منشاوی» بخشی دیگر از سوره‌های جزء سی‌ام کلام‌الله مجید آشنا می‌شوند که به دلیل شرایط شیوع بیمار کرونا ویروس و برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید ۱۹، تمامی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی انجام می‌گیرد.

تقوا بیان کرد: قرآن‌‎آموزانی واجد شرایط در این دوره هستند که سطح یک دوره یادشده را پشت سرگذاشته و یا آشنایی و تسلط کافی بر قرائت سوره‌های پایانی جزء ۳۰ کلام‌الله مجید را داشته باشند.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین مهلت نام‌نویسی در این دوره آموزشی را روز بیست و هشتم تیر سال جاری اعلام کرد و گفت: آغاز این دوره پس از اتمام مهلت نام‌نویسی بوده و تا مرداد ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به سایت امور فرهنگی دانشگاه مراجعه کنند، اضافه کرد: کلاس‌‌ها با ظرفیت ۷ تا ۸ نفر در فضای مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی در این دوره با پرداخت مبلغ شهریه مصوب هفتاد هزار تومان در این دوره شرکت کنند.

تقوا از استمرار و ادامه این دوره آموزشی در آینده و در صورت استقبال کارکنان دانشگاه از این طرح بزرگ و ارزشمند فرهنگی، خبر داد و یادآور شد: اساتید این دوره‌ قرآنی، عطاءالله امیدواری در بخش پسران و آسیه دهقان در بخش دختران از اساتید مطرح آموزش قرآن کریم در سطح استان و کشور هستند.

انتهای پیام
captcha