آماده‌باش تمام مراکز درمانی فارس به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا
کد خبر: 3983810
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

آماده‌باش تمام مراکز درمانی فارس به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های فارس در حال افزایش است، از آماده‌باش تمام واحدها و مراکز خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 22 تیرماه در سیصد و شصت و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به شیوع گسترده کرونا در استان فارس در موج پنجم گفت: بستری مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و ضرورت دارد در شرایط کنونی، تمامی واحدها در حالت آماده‌باش بوده و توان مضاعفی در این زمینه به کار بسته شود.

وی افزود: با توجه به پاندمی کروناویروس، تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بحران شدیدی به‌سر می‌برند و لازم است در این شرایط مسئولان مراکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی با اراده خدمات مطلوب، میزان رضایت‌مندی بیماران و مراجعان را ارتقا بخشند.

لطفی با توجه به روند افزایشی مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان و شناسایی موارد ابتلا به بیماری، افزود: بستری مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های استان نیز در حال افزایش است و ضرورت دارد در شرایط کنونی، تمامی واحدها در حالت آماده‌باش بوده و توان مضاعفی در این زمینه به کار بسته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود: شیراز به عنوان قطب پزشکی منطقه به شمار می‌رود و تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر حفظ و ارتقای این جایگاه است تا بتوانیم خدمات را به بهترین گونه به مردم ارائه دهیم.

وی، میزان رضایت‌مندی مراجعان از خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی را یکی از شاخص‌های مهم کیفیت ارائه خدمات دانست و بر تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین واحدهای زیرمجموعه برای تحقق این رسالت تاکید کرد.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود خود ضمن دعوت از مردم برای مشارکت جدی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: پایبندی مردم به این مسئولیت مهم در این پاندمی، تنها راهکار مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان‌های استان، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد و برای بهبود خدمات در شهرستان‌های دارای موارد بالای ابتلا به کووید۱۹، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام
captcha