عدم آشنایی با مفاهیم قرآن در مسابقات قرآن خوزستان مشهود بود / لزوم تغییر در حد نصاب کسب امتیاز
کد خبر: 3983714
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

عدم آشنایی با مفاهیم قرآن در مسابقات قرآن خوزستان مشهود بود / لزوم تغییر در حد نصاب کسب امتیاز

قاسم مقدمی عدم آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن را یکی از نقاط ضعف بسیار جدی قرآنیان در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خوزستان دانست و گفت:‌ این عدم آشنایی با ترجمه و مفاهیم آیات نشان‌دهنده فاصله ما با آن مسیری است که باید طی کنیم.

انتخاب برترین‌های استان با دید فنی واحد، از مزایای مسابقات قرآن امسال بود (آماده)

قاسم مقدمی، داور بخش صوت مسابقات منطقه‌ای قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به تأکید برگزارکنندگان بر ثبت‌نام به موقع در این مسابقات اظهار کرد: این اهتمام اثر مثبت خود را بر روند اجرای مسابقات در مراحل ثبت‌نام، مطالعه آیین‌نامه و حضور در مسابقات گذاشته است.

وی با اشاره به مسابقات سال گذشته و سطح کمی و کیفی پایین حضور متسابقان گفت:‌ شیوه جدید برگزاری مسابقات نظم مطلوبی را به مسابقات داده و شرایط را بهتر کرده است‏، به طوری که شاهد حضور مرتب و منظم متسابقان در مسابقات بودیم. اهمیت رعایت نظم در ثبت‌نام و حضور در مسابقات برای برگزارکنندگان مسابقات اقدام ارزشمندی است که اثرات آن را در سال‌های بعد خواهیم دید.

مقدمی درباره حضور یک گروه ثابت در داوری مسابقات منطقه‌ای استان خوزستان، اظهار کرد: انتخاب گروه ثابت برای داوری مسابقات حرکتی فاخر بود که در این دوره از مسابقات صورت گرفت چراکه همه استان با یک نگاه ارزیابی و از نظر تخصصی به صورت یکسان افراد برتر شناسایی شدند. همچنین حضور داور جدید بین داوران باتجربه استان و کشور، از نقاط مثبت برگزاری این دوره از مسابقات بوده است. 

: سقف کسب امتیاز لازم برای به دست آوردن رتبه در این مرحله 75 امتیاز از ۱۰۰ تعیین شده بود که به نظر می‌رسد باید این سطح امتیاز بالاتر انتخاب می‌شد، چراکه با این سطح از حدنصاب، اکثر متسابقین به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند. انتظار بود حد نصاب بالاتر تعیین می‌شد تا شاهد یک رقابت تنگاتنگ و کیفی در مرحله استانی باشیم

این داور مسابقات قرآن با بیان اینکه برگزاری مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای اقدام مطلوبی بود، افزود: سقف کسب امتیاز لازم برای به دست آوردن رتبه در این مرحله 75 امتیاز از ۱۰۰ تعیین شده بود که به نظر می‌رسد باید این سطح امتیاز بالاتر انتخاب می‌شد، چراکه با این سطح از حدنصاب، اکثر متسابقین به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند. انتظار بود حد نصاب بالاتر تعیین می‌شد تا شاهد یک رقابت تنگاتنگ و کیفی در مرحله استانی باشیم.

مقدمی افزود: نکته مهم دیگر، اعتماد متسابقین به گروه داوری است، به طوری که 95 درصد شرکت‌کنندگان نظر و تشخیص داوران را می‌پذیرند، چون به جایگاه فنی استادان اعتماد کامل دارند. داوری نیروهای بومی در مسابقات قرآن اوقاف برای استان مطلوب‌تر است چون اعتماد به داوران وجود دارد؛ گرچه ممکن است اعتراض‌هایی وجود داشته باشد که طبیعی است.

این داور مسابقات گفت: بنابراین انتخاب تیم ثابت برای داوری، کار خوبی است چراکه با یک دید برترین‌ها به مرحله استانی می‌روند و خوب بود که حد نصاب‌ها را بالاتر می‌بردند تا شاهد جشنواره خوب و با رقابت کیفی در مرحله استانی می‌شدیم.

مقدمی عدم آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن را یکی از نقاط ضعف بسیار جدی قرآنیان در مسابقات امسال دانست و گفت:‌ این عدم آشنایی با ترجمه و مفاهیم آیات نشان‌دهنده فاصله ما با آن مسیری است که باید طی کنیم، از این‌رو در این بخش باید همت ویژه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
Sadeghifar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۱۶:۳۲
0
0
چرانظر من رو نمایش نمی دین
captcha