توجه به فرهنگ دینی انتظار جامعه قرآنی از دولت منتخب است
کد خبر: 3983399
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
یک فعال قرآنی بیان کرد:

توجه به فرهنگ دینی انتظار جامعه قرآنی از دولت منتخب است

مدیر مهد قرآن کریم آل یاسین قهدریجان گفت: انتظار جامعه قرآنی از دولت منتخب، توجه بیشتر به فرهنگ دینی و تلاش برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه است.

توجه به فرهنگ دینی انتظار جامعه قرآنی از دولت منتخب است

جمشید غفوری، مدیر مهد قرآن کریم آل یاسین قهدریجان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: انتظار ما از دولت منتخب، توجه بیشتر به مقوله فرهنگ دینی و قرآنی است، چون بروز برخی مسائل اقتصادی نیز ریشه در مسائل فرهنگی دارد. اگر تربیت دینی و قرآنی در مردم نهادینه شود، برکت در همه ابعاد بر جامعه نازل می‌شود، چون این وعده خداوند است که می‌فرماید: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ...؛ و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند، قطعاً بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏‌گشوديم.» بنابراین، لازم است تشکیلات خاصی با حمایت‌های مادی و معنوی در این زمینه شکل بگیرد و جامعه را به سمت تربیت دینی و قرآنی رهنمون کند.

وی افزود: در دولت نهم، توجه زیادی به فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گرفت، به راحتی مجوز تأسیس مؤسسات قرآنی داده می‌شد و بودجه خوبی نیز به آنها تعلق می‌گرفت، حتی اعلام شد هر مؤسسه‌ای که طرح قرآنی خوبی ارائه دهد، بودجه لازم برای اجرای آن طرح در اختیار مؤسسه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، بسیاری از مؤسسات به‌دلیل نداشتن بودجه تعطیل یا نیمه فعال شده‌اند و انتظاری که از دولت منتخب وجود دارد، این است که مؤسسات قرآنی را به لحاظ مالی و اقتصادی تقویت کند. نیروی انسانی برای فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، ولی چون امکانات مادی در اختیار نیست، این فعالیت‌ها با مشکل مواجه شده است.

مدیر مهد قرآن کریم آل یاسین قهدریجان ادامه داد: اگر شرایطی فراهم شود که طرح‌های ارائه شده از سوی مؤسسات قرآنی در اختیار نهادهای مربوطه قرار گیرد، یا اگر مؤسسه‌ای طرحی پیشنهاد داده و برای اجرای آن به حمایت مالی نیاز دارد، این حمایت از آن صورت گیرد و با آن مؤسسه همکاری کنند. حمایت‌هایی که قبلاً از مؤسسات قرآنی وجود داشت، در حال حاضر هیچ کدام آنها دیگر وجود ندارد.

غفوری تصریح کرد: رویکرد دولت منتخب به فعالیت‌های قرآنی باید به‌گونه‌ای باشد که باعث تقویت این فعالیت‌ها و نیز مؤسسات قرآنی شود. ما معتقدیم که با روی کار آمدن دولت منتخب، وضعیت به‌مراتب بهتر خواهد شد و اگر نگاه ریشه‌ای و اساسی به فعالیت‌های قرآنی وجود داشته باشد، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha