ضرورت حفظ و تقویت فرهنگ و پوشش اصیل هرمزگان
کد خبر: 3983390
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

ضرورت حفظ و تقویت فرهنگ و پوشش اصیل هرمزگان

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب حفظ و تقویت فرهنگ و پوشش اصیل هرمزگان را امری ضروری دانست و گفت: سلیقه‌های شخصی ایجاد شده در لباس بومی هرمزگان به واسطه تهاجم فرهنگی، غیرشرعی است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان، بی‌بی معصومه میرجلیلی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، صبح امروز، 20 تیرماه، در میزگرد تخصصی «بایسته‌های حجاب بومی» که با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه در بستر فضای مجازی و سامانه مدرس برگزار شد، اظهار کرد:  حجاب در جهان‌بینی اسلام، ریشه الهی و دینی دارد به گونه‌ای که در منابع مختلف فقهی، به عنوان محور اصلی مسائلی است که تمام مسائل شرعی به آن گره خورده است.

میرجلیلی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ بومی مؤلفه‌هایی دارد که علاوه بر غنا بخشیدن بر فرهنگ ملی ایرانی، هویتی مستقیم برای هر منطقه قائل است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه «عفت در زن وسیله‌ای است برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتی مردان شهوت‌ران و بی‌بندوبار»، تصریح کرد: حجاب با عفت رابطه تنگاتنگی دارد، به گونه‌ای که حتی مردان شهوت‌پرست نیز زنان باحجاب و باحیا را می‌پسندند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب بیان کرد: لباس بومی هرمزگان، اگر پوششی باشد که ریشه در فرهنگ اصیل استان دارد، قطعاً مورد تائید شرع و بسیار عالی است اما متأسفانه در این پوشش بر اثر تهاجم فرهنگی دشمن و به مرور زمان، سلیقه‌ها و نظرهای شخصی و متنوعی که گاه غیرشرعی است، ایجاد شده است.

میرجلیلی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ و پوشش اصیل هرمزگان را حفظ و تقویت کنیم تا به دست فراموشی سپرده نشود، افزود: یک طلبه به عنوان یک الگو باید هم خود را رشد و تعالی بخشیده و درجه ایمانش را بالا ببرد و هم در تأثیرگذاری بر دیگران و راهنمایی آنان به سمت سعادت نقش‌آفرین باشد. از این رو باید تمام حرکات، رفتار و پوشش خود را کنترل و با پوشش کامل در جامعه ظاهر شود.

وی در پایان با اشاره به سوره احزاب پیرامون سفارش حجاب به زنان و دختران پیامبر و زنان مؤمن، یادآور شد: وقتی خداوند در آیه قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید که به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو که حجاب داشته باشند، یعنی آنان را به عنوان مظهر عفت شناخته که به واسطه حجاب از آزار دور می‌شوند.

انتهای پیام
captcha