چرایی پایبندی به عفاف و حجاب
کد خبر: 3983037
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

چرایی پایبندی به عفاف و حجاب

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب فارس با بیان اینکه عفاف و حجاب یک بحث ریشه‌ای است که ساختار آن به حیا و تأثیرگذاری خانواده باز می‌‌گردد، به تبیین چرایی پایبندی به این مسئله پرداخت و گفت: عفاف و حجاب در کشورمان یک قانون است که باید به آن پایبند بود چنانچه در همه نقاط دنیا، رعایت قوانین اجبار است و اگر کسی خلاف آن انجام دهد، با برخورد مواجه خواهد شد.

محمدحسین اسلامی، دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب یک بحث ریشه‌ای است که ساختار آن به حیا و تأثیرگذاری خانواده‌ها باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید در تربیت فرزندان خود به مسئله حیا دقت کرده و از آنان مواظبت کنند، افزود: وقتی از فرزندان خود مراقبت نکنیم، فرزندان ما به‌عنوان یک عروسک یا مدلینگ در جامعه حاضر می‌شوند و متأسفانه این مسئله تنها مختص بانوان نیست و حتی برخی از آقایان هم اینگونه هستند.

اسلامی با تأکید بر اینکه باید بر روی مسئله حیا در خانواده‌ها کار بیشتری کنیم، گفت: امروز دشمن شبهات بسیاری را متوجه جوانان و نوجوانان می‌کند تا افق فکری آنان را تغییر دهد و با برنامه‌ریزی‌های مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی دارد، می‌خواهد آنان را به سمت خودش جذب کند و اگر خانواده‌ها توجه جدی به فرزندان خود به‌ویژه در این فضاها نداشته باشند، قطعاً متضرر خواهند شد.

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب فارس نکته مهم بعدی را در بحث عفاف و حجاب، مسئله هویت ایرانی ـ اسلامی دانست و گفت: نباید هویت خود را از دست بدهیم؛ ما یک هویت دینی، انقلابی، اسلامی و ملی داریم که دارای جایگاه است و نباید این جایگاه را از دست داد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب در کشورمان یک قانون است و باید به قانون پایبند بود چنانچه در همه نقاط دنیا، پایبندی به قانون یک اجبار است و اگر کسی خلاف آن انجام دهد، قطعاً با برخورد حتی سلبی مواجه خواهد شد، بیان کرد: برخی از افراد و خانواده‌ها معتقد هستند که کشورهای خارجی به شکل ما در بحث قوانین عمل نمی‌کنند در صورتی که این اشتباه است، مگر می‌شود در کشورهای پیشرفته قانونی وجود نداشته باشد و قطعاً در اجرای قوانین آن کشورها سخت‌گیر هستند ولی قانون آن‌ها با کشور ما متفاوت است.

اسلامی ادامه داد: ما قانون داریم و نمی‌توانیم آن را اجرا نکنیم؛ قانون و شرع به ما اجازه نمی‌دهد بی‌حجابی، بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه رسوخ پیدا کند و به این مطلب هم  توجه شود که خیلی از بی‌حیایی‌ها و بی‌عفتی‌ها باعث از هم گسیخته شدن خانواده‌ها شده یعنی خانواده‌ها از هم پاشیده شده است آن هم به دلیل بی‌توجهی نسبت به بی‌حیایی، بی‌عفتی، بی‌بند و باری.

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب فارس ادامه داد: این‌ها نکاتی است که مردم ما باید توجه کنند و به آن دقت نظر داشته باشند و گرنه طینت مردم و فرزندان ما حتی کسانی که خطا می‌کنند، پاک است ولی متأسفانه خطاهایی رخ می‌دهد که شاید بر اثر سهل‌انگاری و ندانم کاری رخ داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که بی‌حیایی و بی‌بند‌ و‌ باری در جامعه تبدیل به عادت نشود، گفت: اگر چنین اتفاقی افتاد قطعاً تأثیرات بدی بر روی نسل‌های آینده خواهد داشت پس در مسئله عفاف و حجاب اصالت و نگاه‌‌های عمیق عقلانی خود را حفظ کرده و احساسی عمل نکنیم.

اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن به شدت بر روی احساسات پاک جوانان و نوجوانان ما سرمایه‌گذاری کرده است و نباید اجازه چنین اتفاقی برای آنان دهیم، گفت: بحمد الهی استان فارس استان خوب و با فرهنگی است و امیدواریم در بحث عفاف و حجاب هم به فرهنگ والا برسیم.

اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در سطح استان فارس پرداخت و گفت: با توجه به شرایط موجود کرونایی که داریم عملاً از برگزاری برنامه‌های حضوری و تجمع معذور هستیم.

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب از راه‌اندازی چند کمپین در این رابطه در فضای مجازی خبر داد و گفت: کمپین «من دختر حاج قاسم سلیمانی هستم»، «دلنوشته برای حاج قاسم سلیمانی و رهبر معظم انقلاب»، «2 به علاوه یک» که در آن دو بانوی نوجوان چادری با یک بانوی قشر خاکستری به مدت سه ماه برای مباحث عفاف و حجاب ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت به گروهی که بتواند افراد بیشتری به این سمت سوق دهند، جوایزی اهدا خواهد شد البته هدف از اجرای این طرح آموزش عفاف و حجاب است.

اسلامی معرفی نخبه‌های علمی، هنری، ورزشی و غیره محجبه استان فارس را از طریق شبکه فارس از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در هفته جاری الگوهای عفاف و حجاب را در استان خود معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha