به گزارش ایکنا از فارس، محمد فیاضپور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 17 تیرماه در دومین روز از سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی گفت: آثار منتخبین سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در پایگاه استنادی علوم جهان (ISC) بارگذاری خواهد شد تا دیگر همکاران و دغدغهمندان حوزه تعلیم و تربیت نیز از این آثار علمی بهره ببرند.
وی افزود: میراثهای فرهنگی مذهبی، میزان دلبستگی به نمادهای اسلامی به مانند پوشش اسلامی، احساس رضایت و غرور از مسلمان بودن، برداشت فرد از مسلمان بودن خویش و میزان انس با قرآن از شاخصههای اصلی سنجش هویت دینی و اسلامی افراد جامعه است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در بعد هویت ملی و ایرانی نیز به شاخصهای چون میزان توجه به میراث فرهنگی، علاقهمندی به مشاهیر دانشمندان و آثار مکتوب، میزان اعتقاد به نماد های ملی مانند پرچم و میزان اعتقاد به سنتهای ملی مانند نوروز باید مورد توجه قرار گیرد و برنامهریزی لازم برای آموزشهای لازم این شاخصها صورت گیرد.
فیاضپور گفت: میزان توجه به حال و آینده کشور و آمادگی برای دفاع از کشور و میزان وفاداری ملی نیز از دیگر شاخصهای سنجش هویت ملی است.
وی افزود: ایجاد کارگروهها در سطح اداره کل، رونمایی از پوستر همایش با حضور معاون وزارت، برگزاری وبینارهای کشوری و استانی و توجیه مسئولان و کارشناسان دوره ابتدایی، برگزارهای کارگاههای مختلف برای توجیه افراد، تشکیل جلسه با حامیان همایش و ادارات و نهادهای مختلف و جلسه خاص با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از جمله اقداماتی بود که در سطح استان برای برگزاری این همایش صورت گرفت.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با توجه به فرصت اندکی که در اختیار داشتیم اما استقبال از این همایش چشمگیر بود، به طوری که در مقالات علمی ۴۹۹ مقاله به دبیرخانه همایش رسید.
فیاضپور افزود: در فرایند داوری از این مجموعه مقالات علمی حدود ۵۰ اثر انتخاب شد که ۲۲ اثر به صورت شفاهی و ۲۸ مقاله به صورت پوستر در این همایش ارائه و پس از همایش نشر داده خواهد شد و برای داوری مقالات علمی از دانشگاههای مختلف کشور کمک گرفتیم.
دبیر اجرایی سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی گفت: در مجموع ۶۳۸ اثر هنری ادبی به این همایش ارسال شد که به تفکیک ۲۳۳ اثر در حوزه قصهنویسی، ۱۶۰ اثر قصهگویی، ۳۲۲ اثر فیلم کوتاه ، ۱۱ اثر قصهخوانی و ۲۲ در انیمیشن و پویانمایی بوده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه داوری این بخش بر عهده کانون پرورشی فکری بوده است، اضافه کرد: در نهایت ۱۰ اثر در قلمرو قصهنویسی، ۱۰ اثر در حوزه قصهخوانی ۵ اثر در بازی بومی محلی، ۵ اثر در بازی رایانه و ۱۰ اثر فیلم کوتاه انتخاب شدند.
وی در پایان گفت:هویت در مواجه با پدیده جهانی شدن معنا و مفهوم عمیقتری پیدا کرده است و فرصتها و تهدیدهای این پدیده باید به طور دقیق در سیستم تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام