کار فرهنگی تعطیل نشود/ لزوم تبیین برنامه‌های فرهنگی به روش نرم‌افزاری
کد خبر: 3981719
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

کار فرهنگی تعطیل نشود/ لزوم تبیین برنامه‌های فرهنگی به روش نرم‌افزاری

شهردار قم با تأکید بر اجرای برنامه‌ها متناسب با فضای مجازی و به صورت غیرحضوری گفت: در تبیین برنامه‌های فرهنگی باید از روش‌های جدید استفاده کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری علاوه بر مدیریت هزینه‌ها به دنبال تبیین مسائل فرهنگی در جامعه باشیم.

کار فرهنگی را نمی‌شود تعطیل کرد/ لزوم تبیین برنامه‌های فرهنگی به روش نرم‌افزاریبه گزارش ایکنا از قم، نشست شورای سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم امروز 12تیرماه، با حضور اعضای این شورا به ریاست سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر اجرای نرم‌افزاری برنامه‌های فرهنگی شاهد ارتقاء بهره‌وری در این زمینه باشیم و لازم است این امر بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت هزینه‌ها نیز باید همانند گذشته در اجرای برنامه‌ها در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در این زمینه توجه به ایجاد درآمدهای پایدار نیز باید به‌عنوان یک اصل مهم در ارتقاء برنامه‌ها دنبال شود.

شهردار قم با تأکید بر اجرای برنامه‌ها متناسب با فضای مجازی و به صورت غیرحضوری گفت: در تبیین برنامه‌های فرهنگی باید از روش‌های جدید استفاده کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری علاوه بر مدیریت هزینه‌ها به دنبال تبیین مسائل فرهنگی در جامعه باشیم.

وی بابیان اینکه امروز شهروندان به دنبال برنامه‌های جدید در بخش نرم‌افزاری هستند گفت: در این زمینه هر میزان کار شود و برنامه اجرا شود، بازهم فضای برای توسعه و گسترش فعالیت‌ها وجود دارد.

کار فرهنگی را نمی‌شود تعطیل کرد

در ادامه، حسن مالکی‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: تخصیص تمام اعتبارات در بخش فرهنگی درواقع کمک به این سازمان برای برگزاری بهتر و پررنگ‌تر برنامه‌ها است.

مالکی‌نژاد با تأکید بر اینکه کار فرهنگی را نمی‌شود تعطیل کرد و باید تداوم داشته و انجام شود، افزود: باید پرداخت‌ها و تخصیص اعتبارات طوری برنامه‌ریزی شود که شاهد خروجی مناسب برنامه‌های فرهنگی باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: کارهای فرهنگی با وجود چالش‌ها خروجی مناسب ندارد و در این راه بهترین راهکار پرداخت‌های به‌موقع هزینه‌هاست.

کاهش بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قم در سال 99

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار کرد: بودجه این سازمان در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۲ میلیارد تومان بود که به خاطر محدودیت‌های کرونایی به ۱۱ میلیارد تومان کاهش و بخشی ویژه‌ای از درآمدهای پیش‎‌بینی‌شده محقق نشد.

مقیمی با بیان اینکه کرونا سبب شد درآمدهای پیش‌بینی‌شده از فعالیت سراهای محلات سطح شهر از ۴۰۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان کاهش یابد، تصریح کرد: در مجموع ۸.۵ میلیارد تومان از درآمدهای سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در سال ۱۳۹۹ به میزان ۷۹ درصد محقق شده است.

وی با اعلام اقداماتی در راستای کاهش هزینه‌های جاری سازمان ادامه داد: در سال گذشته در این راستای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های جاری سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری موردتوجه قرار گرفت و در نظر گرفتن وجوه مختلف وضعیت موجود، خوشبختانه شاهد افزایش روند تحقق برنامه‌ها را شاهد بودیم.

مقیمی در خصوص مهم‌ترین مصوبه جلسه گذشته شورای سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی قم گفت: تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از جمله مصوبات این جلسه بود که در سال جاری اقدامات و برنامه‌ها بر اساس آن انجام می‌گیرد.

یادآور می‌شود، در این پایان جلسه موضوع‌های مختلف موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و تفریغ بودجه این سازمان در سال ۹۹ نیز به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام
captcha