احداث مدرسه علوم دینی امام شافعی در انتظار اعتبارات
کد خبر: 3981175
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

احداث مدرسه علوم دینی امام شافعی در انتظار اعتبارات

مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی کامیاران با بیان اینکه یکی از مشکلات این شهرستان نبود مدرسه علوم دینی است، گفت: زمین 6 هزار متری برای احداث مدرسه علوم دینی امام شافعی آماده است، اما متأسفانه اعتبار کافی برای عملیاتی کردن این مهم وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا بشیری، مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی کامیاران، امروز، 9 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران، به نقش مهم روحانیون و علمای دینی اشاره و اظهار کرد: انسان برای ادامه حیات نیاز به غذای جسم و روح دارد و این علما و روحانیون هستند که غذای روح انسان‌ها را که تقویت معنویت است تامین می‌کنند.

وی افزود: روحانیون شهرستان کامیاران همواره در برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی همراه بوده با وجود اینکه کمترین توجه به آنها صورت گرفته همیشه بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

مسئول سابق مرکز بزرگ اسلامی کامیاران بیان کرد: برخی از روستاها در این شهرستان به دلیل اینکه تعداد خانوارها کم است قدرت جذب روحانیون را ندارند.

وی استفاده از بستر سرباز طلبه برای جذب روحانیون برای روستاهای بدون عالم دینی را ضروری خواند و گفت: در این راستا از مبلغان که در مدارس علوم دینی فارغ‌التحصیل می‌شوند و زمان سربازی آنها فرا رسیده بهره‌گیری شود.

ماموستا بشیری اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان نبود مدرسه علوم دینی است، زمین 6 هزار متری برای احداث مدرسه علوم دینی امام شافعی آماده است، اما متأسفانه اعتبار کافی برای عملیاتی کردن این مهم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برگ واگذاری 53 قطعه زمین برای احداث مسکن 106 نفر از روحانیون و ماموستاهای دینی اختصاص پیدا کرد، یادآور شد: 15نفر از روحانیون کامیاران جاماندند که امکان واگذاری زمین به این روحانیون وجود ندارد این انتظار را داریم که برای این عزیزان هم در قالب طرح ملی مسکن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام
captcha