طرح قرآنی «۱۴۵۵» در فارس کلید خورد
کد خبر: 3980786
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
با همکاری ایکنا؛

طرح قرآنی «۱۴۵۵» در فارس کلید خورد

طرح قرآنی «۱۴۵۵» با محوریت صدا و سیمای فارس و با همکاری و مشارکت خبرگزاری ایکنا و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی امور قرآنی در این استان کلید خورد.

به گزارش ایکنا از فارس، نخستین نشست هماهنگی طرح قرآنی «1455» با حضور اعضا و مسئولان نهادهای متولی امور قرآنی امروز، 8 تیرماه در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

این طرح همزمان با سراسر کشور با محوریت صدا و سیمای فارس و با همکاری و مشارکت خبرگزاری ایکنا، اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌ کل تبلیغات اسلامی، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های مساجد، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، شورای قرآن و عترت فارس و اداره‌ کل آموزش و پرورش استان در تابستان سال جاری در فارس اجرا خواهد شد.

علی‌رضا باغبان‌منش در این نشست گفت: طرح قرآنی «1455» ویژه ایام تابستان است که توسط شبکه قرآن سیما با همکاری و مشارکت نهادهای مختلف اجرا می‌شود و هر روز هم این برنامه به یکی از استان‌های کشورمان اختصاص دارد.

وی ضمن قدردانی از اعضای شورا برای همکاری در اجرای این طرح در سال گذشته، خواستار تداوم این همکاری‌ها برای طرح قرآنی 1455 در سال جاری هم شد.

باغبان‌منش همچنین از خبرگزاری ایکنا و اعضای نشست مذکور درخواست کرد تا در بحث معرفی نخبگان قرآنی استان به صورت روزانه و در برنامه شبکه فارس همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنا شعبه فارس نیز از این پیشنهادات استقبال کرد و افزود: علاوه بر نخبگان قرآنی پیشنهاد می‌شود که پیشکسوتان قرآنی، هنرمندان قرآنی، خیران قرآنی و تمام قرآن‌دوستانی که در این عرصه به خصوص به صورت گمنام فعالیت می‌کنند در قالب تلویزیون معرفی شوند.

باغبان‌منش نیز در این رابطه گفت: طرح معرفی نخبگان قرآنی به صورت روزانه در شبکه فارس از استقبال بسیار خوبی برخوردار است به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا این کار را تداوم بخشیم و هدفمان هم این است که ارتباط فعالیت‌های روزانه را با قرآن نشان داده و الگوهای قرآنی را به نسل جوان معرفی کنیم.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس هم در این نشست گفت: طرح قرآنی 1455 در تابستان سال جاری در سه روز و طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریورماه در فارس اجرا خواهد شد. نوبت برنامه استان فارس 11 تیرماه، 8 مردادماه و 12 شهریورماه سال جاری خواهد بود که باید برای آن آیتم‌های مدنظر برنامه را فراهم کنیم.

جلالی با بیان اینکه این طرح هر روز با محوریت یک استان از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، گفت: شیوه‌نامه انتخاب افرادی که در این طرح می‌توانند حضور داشته باشند به مراکز استان‌ها اعلام شده است. ضمن اینکه امسال آیات موضوعی را برای این طرح انتخاب کرده‌اند.

باغبان‌منش هم در این نشست اجرای مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن، پخش تیزر طرح، تولید و پخش کلیپ از فعالیت‌های ستادهای استانی و غیره را از جمله مواردی برشمرد که باید در این برنامه مدنظر قرار گیرند.

وی زمان اجرای هر برنامه را 25 دقیقه اعلام کرد و افزود: در هر برنامه یک مؤسسه قرآنی، یک خانواده یا نخبه قرآنی و دو نفر حافظ قرآن و دو نفر مسلط به مفاهیم قرآن کریم باید حضور داشته باشند.

معاون سیمای فارس از اعضای حاضر در جلسه خواست تا این افراد را به ذبیح‌الله قادری، تهیه کننده و کارگردان برنامه معرفی کرده و سردبیر ایکنا را به عنوان رابط برای این قضیه معرفی کرد.

محمدحسین اسلامی، مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس و دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب استان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در اجرای این طرح گفت: تلاش می‌کنیم تا هم نخبگان هم مؤسسات برگزیده که طرح‌های موفقی را اجرا کرده‌اند معرفی کنیم.

وی همچنین از صدا و سیمای فارس خواست تا همکاری مثمر ثمری برای اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب در هفته‌ای که بدین نام برگزار می‌شود داشته باشند و ادامه داد: هفته عفاف و حجاب از 16 تا 21 تیرماه خواهد بود لذا خوب است که طی این ایام الگوها و نخبه‌های محجبه را حائز رتبه‌های برگزیده کشوری یا جهانی در عرصه‌های مختلف شده‌اند را در صدا و سیمای فارس معرفی کنیم.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس هم در این نشست گفت: آمادگی همکاری برای معرفی مؤسسات و یا خانواده‌های قرآنی برای اجرای طرح قرآنی 1455 و همچنین معرفی نخبگان قرآنی به صورت روزانه از شبکه فارس را داریم.

وی همچنین از اجرای جشنوار‌ه‌ها و برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در این استان خبر داد و افزود: طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha