فعالیت ۷ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در سال تحفیظی جدید
کد خبر: 3980523
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

فعالیت ۷ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در سال تحفیظی جدید

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام مراکز تخصصی شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن این مؤسسه گفت: در سال تحفیظی جدید 7 مرکز شبانه‌روزی در سراسر کشور اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ یک ساله قرآن کریم می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام طرح‌های ملی رحله و مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه گفت: در بیست و یکمین دوره برگزاری دوره‌های حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم 11 مرکز شبانه‌روزی مؤسسه فعالیت داشتند اما به دلیل وضعیت شیوع کرونا و رکود اقتصادی حاکم بر جامعه و همچنین همزمانی ثبت‌نام‌ها با ایام انتخابات، برخی از مراکز با استقبال خوبی مواجه نشدند لذا در سال تحفیظی جدید تنها 7 مرکز شبانه‌روزی در سراسر کشور اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم می‌کنند.

وی از ثبت‌نام یک هزار و 559 نفر از 30 استان و برخی کشورهای خارجی در دوره‌های حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم این مؤسسه خبر داد و افزود: این تعداد داوطلبان در 7 مرکز شبانه‌روزی طی یک سال پیش‌رو به حفظ قرآن می‌پردازند.

شاهسونی با بیان اینکه داوطلبان از 210 شهرستان کشورمان بوده‌اند، گفت: آمارها حاکی از آن است که مرکز خراسان رضوی با 487 نفر ثبت‌نامی، بیشترین استقبال را از سوی نوجوانان و جوانان قرآنی داشته‌اند و بعد از آن استان خوزستان با 240 نفر و فارس با 189 ثبت‌نام کننده در جایگاه بعدی قرار دارند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تصریح اینکه در دوره جدید 44 نفر نیز از اتباع کشورهای خارجی هستند، گفت: علاوه بر این تعدادی نیز از کشور عراق جهت حضور در این مراکز درخواست داده‌‌اند که هم اکنون در حال رایزنی با مسئولان جهت دریافت مجوز ورود این قرآن‌آموزان به کشور هستیم.

وی همچنین گفت: بیشترین داوطلب را مرکز تحفیظ رضوی واقع در مشهد مقدس با 654 ثبت نام کننده به خود اختصاص داده است و پس از آن مرکز حضرت زینب کبری(س) واقع در شهرستان نی ریز که تنها مرکز ویژه بانوان در سطح کشور است با 180 ثبت‌نام کننده رتبه دوم پر استقبال‌ترین مراکز را به خود اختصاص داده است و مرکز امام سجاد(ع) قم نیز با 134 داوطلب حضور در مجموع ثبت‌نام کنندگان یکساله و طرح رحله رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

شاهسونی ادامه داد: علاوه بر سه مرکز مذکور مرکز شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای لای خرمی استهبان، مرکز حضرت امیرالمؤمنین(ع) روستای صحرارود فسا، مرکز حضرت ثامن الحجج واقع در روستای سرآسیاب شهرستان چناران و مرکز شبانه‌روزی امام رضا(ع) واقع در شهرستان بیرجند با تجمیع قرآن‌آموزان مراکزی که به حد نصاب نرسیده‌اند و اضافه شدن برخی قرآن‌آموزان طرح‌های رحله در سال تحفیظی جدید برگزارکننده دوره‌های حفظ یکساله کل قرآن کریم خواهند بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور زمان افتتاحیه دوره آزمایشی دوره تحفیظی سال جاری و همچنین طرح ملی رحله را 18 تیرماه اعلام کرد و گفت: دوره‌های جدید به یاری خدا از 19 تیرماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha