افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدان
کد خبر: 3980252
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی روزهای اخیر خبر داد.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدانمحمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است، اظهار کرد: متأسفانه حضور مردم در اجتماعات افزایش یافته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کمرنگ شده که این امر عامل مهم شیوع بیشتر ویروس شده است.

وی ادامه داد: شمار افراد جدیدی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اخیراً به 107 نفر افزایش یافته است، اگر فقط چهار درصد از افراد شرایط وخیم داشته باشند در 20 روز آینده در هر روز پنج نفر فوتی خواهیم داشت که این امر واقعاً نگران‌کننده است.

طاهری با اشاره به شناسایی 108 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته در استان، گفت: خوشبختانه طی مدت زمان یاد شده بیمار کرونایی فوت نشده است، با شناسایی این افراد مجموع مبتلایان در بخش بستری به 18 هزار و 188 نفر و در بخش سرپایی نیز به 44 هزار و 928 نفر افزایش یافت.

حال 30 بیمار کرونایی در استان وخیم است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته 345 نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که 53 مورد در بخش عادی، 10 نفر در بخش آی سی یو و حال 30 نفر وخیم گزارش شده است.

وی تأکید کرد: همچنان شهرستان‌های ملایر با سه هزار و 286 مورد، نهاوند با دو هزار و 315 مورد و شهرستان همدان با شش هزار و 954 مورد بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام
captcha