ضرورت پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران / ورود مجلس به رفع مشکلات اصحاب رسانه
کد خبر: 3980050
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
ابراهیم عزیزی بیان کرد؛

ضرورت پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران / ورود مجلس به رفع مشکلات اصحاب رسانه

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت دو تن از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس در آذربایجان غربی گفت: اتفاقی که رخ داد، حاکی از بی‌توجهی، بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسئولانی است که این اقدامات را مدیریت می‌کنند و سزاوار است که مقصران مورد پیگیری و پیگرد قاطع قرار گیرند.

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت درگذشت دو تن از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس در آذربایجان غربی گفت: این اتفاق بسیار ناراحت‌کننده و نگران‌کننده بود و از آن جا که جامعه مطبوعاتی یک جامعه بسیار زحمت‌کش و دلسوز هستند، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: هیچ توجیهی پیدا نکردم برای اینکه جمعی را به مأموریتی برای کار مهم به یک منطقه دورافتاده با اتوبوسی که دچار نقص فنی و مشکل بوده و از ایمنی لازم برخوردار نبوده است، اعزام کنیم؛ تمام این‌ها حاکی از بی‌توجهی، بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسئولانی است که این اقدامات را مدیریت می‌کنند و سزاوار است که هر کسی که در این زمینه قصوری داشته است، مورد پیگیری و پیگرد قاطع قرار گیرد.

عزیزی با بیان اینکه جامعه مطبوعاتی امروز عزادار است، ابراز امیدواری کرد تا بتوان در آینده قدر این جامعه را بیشتر دانسته و مشکلات آن‌ها را کمتر کرده و نیازهای آنان را برطرف کنیم. متأسفانه جامعه مطبوعاتی ما بسیار کم مورد توجه و حمایت مسئولان قرار دارد در حالی که بیشترین خدمات و زحمات را این قشر متحمل می‌شوند.

وی همچنین به حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان معلم نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این حادثه هم شاهد فوت و مصدومیت تعدادی از سربازان معلمی که در خط مقدم تعلیم و تربیت بودند، بودیم لذا امیدواریم این اتفاقات زمینه‌ای برای ایجاد نگاه جامع‌تر، کامل‌تر، بهتر و جلوگیری از بروز حوادث شود و باید برنامه‌ریزی کرده و تلاش کنیم و مانع بروز این حوادث شویم.

عزیزی ابراز امیدواری کرد: تمام اتفاقاتی که رقم خورد هم انتخابات 1400 و هم چنین اتفاقاتی، زمینه حضور و ظهور و بروز تصمیم‌گیرانی که دلباخته، خادم و حافظ منافع و جان مردم باشند، را فراهم کرده تا بتوانند مشکلات مردم را در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های ایمنی برطرف کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس ورودی به قضیه رفع مشکلات خبرنگاران خواهد داشت، گفت: بله، قطعاً چنین کاری را انجام خواهیم داد و مجلس وظیفه خود می‌دانند که مشکلات خبرنگاران را پیگیری کرده و طرح‌ها و پیشنهاداتی که به جامعه مطبوعاتی کمک می‌کند در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام
captcha