ادعای مردم‌داری با نادیده گرفتن رکن اسلام ممکن نیست
کد خبر: 3979872
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

ادعای مردم‌داری با نادیده گرفتن رکن اسلام ممکن نیست

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ما نمی‌توانیم ادعای مردمداری داشته باشیم و بخواهیم رکن مربوط به اسلام را نادیده بگیریم لذا مهم است که ما ضمانت نقش مردم را با واژه مردم‌سالاری درون این نظام ببینیم.

ادعای مردم‌داری با نادیده گرفتن رکن اسلام ممکن نیستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، امروز سوم تیرماه، در جشن «رضوان قلم» که با حضور اصحاب رسانه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، بیان کرد: ما مسئولین همیشه از مردم عزیز عقب‌تر هستیم و معتقدم اگر زمینه‌های اجرا را در استان با دقت فراهم می‌کردیم و خودمان تحت تأثیر عملیات دشمن قرار نداشتیم، بدون شک مشارکت مردم استان بالای ۶۰درصد بود.

وی افزود: ما مسئولین حق مردم و نظام را ضایع کردیم و امروز نباید با نگاه بدبینانه و بی‌احترامی به مردم و اینکه مردم نمی‌آیند، قضاوت کنیم، چرا که این قضاوت با این نوع نگاه یعنی مردم رسالت خود را فراموش کردند، این در حالی است که سابقه مردم در بزنگاه‌ها از خود گذشتگی با راهبردی دقیق بودن حتی اگر مشکلاتی هم داشتند.

نظری اظهار کرد: باید رسانه‌ها به این موضوع‌ها بپردازند. ما هر جا در هر عرصه و زمینه‌ای، از خارج نگاه مبنایی به مردم نگاه داشتیم و این نگاه ما اشتباه بوده و نتوانستیم آینده را درست پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: هرجا مردم احساس کنند، پایه‌های اعتقادی آن‌ها در معرض خطر است گسترده حضور پیدا می‌کنند و شما اصحاب رسانه بر عرصه‌های مختلف چیره هستید، آنچه در قرن‌های اخیر در موضوعاتی چون حقوق بشر، دموکراسی و آزادی زیاد تکرار می‌شد و غرب مدعی بوده که این‌ها در کشورهای دیگر باید گسترش پیدا کند، در همین کشورها چه اتفاقی در آن در سال‌های اخیر افتاده است؟ مشکل اصلی در واقع ضمانت است، غرب هیچ ضمانتی ندارد که این واژگان خوب را به عمل برساند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: ما نظام اسلامی را به برکت خون شهدا مستقر کردیم و از برکات آن استفاده می‌کنیم.

اسلام، ضامن نقش مردم در نظام است

وی اضافه کرد: آنچه که در این نظام وجود دارد دو رکن اساسی یعنی مردم و اسلام است و اسلام ضمانت نقش مردم در نظام است.

نظری عنوان کرد: آنان که خود را نماینده جمهوری می‌خوانند، آیا متوجه هستند که همان چیزی که غرب می‌خواهد را انجام می‌دهند؟ بدانید رابطه مردم و اسلام ناگسستنی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: ما نمی‌توانیم ادعای مردم‌داری داشته باشیم و بخواهیم رکن مربوط به اسلام را نادیده بگیریم، لذا مهم است که ما ضمانت نقش مردم را با واژه مردم‌سالاری درون این نظام ببینیم.

وی گفت: ضمانت فقط به زبان سودی ندارد، آیا حقوق بشر در غرب اجرا می‌شود؟ مسلما خیر، بلکه قوانین توسط خود قانونگذاران دور زده می‌شود، اما در جمهوری اسلامی این تضمین در اسلامیت آن است، لذا باید نقش مردم را باور داشته باشیم. اگر نقش مردم بخواهد، ایفا شود باید براساس قوانین اسلامی عمل شود. هر کجا این کار را نکردیم مردم آسیب دیدند.

حقوق مردم در سایه اسلامیت تضمین شده است

وی افزود: آنچه که مورد بحث است، این است که به اسلام عمل نشده و اسلام مظلوم قرار گرفته، من مسئول اگر طبق اسلام عمل کنم، دیگر فساد و ضایع کردن حق مردم وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد: انتخابات تمام شد، اما از منظرهای مختلف به این موضوع نگاه می‌شود و آفت نگرش، نگرش فردی و برای نفع شخصی است، اگر اینگونه نگاه نکنیم، مشکلی وجود ندارد و اگر به اسلامیت در جامعه بپردازیم، حقوق مردم تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: در کار رسانه‌ای باید نقش مردم را برجسته کرد و به موضوعات از دریچه اسلام نگریست. آنچه در این نظام مظلوم واقع شده اسلام است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ابراز کرد: سیاست اصلی ما دعوت فرد به فرد برای مشارکت در این امر انتخابات بود و با همت بسیجیان، خراسان رضوی به عنوان استان امام رضا(ع)، بیش از ۵۰درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

نظری بیان کرد: چیزی به جز اعتقاد به نظام مقدس و نگاه راهبردی، مردم را پای صندوق رأی نیاورد، گاهی ما مسئولین نگاه کوچکی داریم، اما به این مردم باید افتخار کرد که نگاه گسترده و راهبردی دارند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: انتخابات دیگری در راه است، پیام بسیار خوب این انتخابات این بود که رهبری فرمودند مردم از احزاب عبور کردند.

وی گفت: احزاب برای ما تا وقتی که به نظام را کمک کنند، مورد قبول هستند. امروز میدان انتخابات تمام شده اما میدان سازندگی تازه آغاز شده و فعالیت رسانه‌ها امروز تذکر دهنده و ایجابی است.

انتهای پیام
captcha