تدوین پیوست فرهنگی اجرای برنامه‌های مذهبی در اماکن تاریخی فارس
کد خبر: 3979844
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

تدوین پیوست فرهنگی اجرای برنامه‌های مذهبی در اماکن تاریخی فارس

در نشستی با حضور سرپرست میراث‌ فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت احمد بن موسی (ع) شیراز در رابطه با تدوین پیوست فرهنگی اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در اماکن تاریخی فرهنگی بحث و تبادل‌نظر شد.

به‌ گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، جمشید معینی، سرپرست میراث‌ فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۰ در این نشست اظهار کرد: استان فارس با دارا بودن بیش از ۳ هزار اثر ثبت ملی و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و صنایع‌دستی غنی یکی از مکان‌های بی‌نظیر در کشور است که با تعامل با سایر دستگاه‌ها باید حداکثر استفاده را از این مواهب الهی ببریم.

وی ادامه داد: آرامگاه‌های سعدی و حافظ و مجموعه جهانی تخت جمشید به‌عنوان داشته‌های فرهنگی تاریخی استان فارس از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی این دیار است که می‌توان با تعامل بین دستگاهی زمینه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را در این اماکن و سایر اماکن فرهنگی تاریخی با کمک ظرفیت فرهنگی بسیج فراهم کنیم.

معینی افزود: اگر می‌خواهیم امروز فرهنگ در جامعه اثرگذار باشد، باید با شناخت کافی از میراث گران‌بهای گذشتگان زمینه آشنایی مردم و بخصوص جوانان را با این داشته‌ها فراهم‌سازیم و این مهم با تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها و همچنین علاقه‌مندان به این حوزه به دست خواهد آمد.

در ادامه این نشست مرتضی خسروانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت احمدبن موسی(ع) شیراز خصوص تعاملات فرهنگی و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی متنوع درمجموع اماکن تاریخی به‌ویژه آرامگاه حافظ و سعدی شیرازی بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام
captcha