آموزش قرآن به همت مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد
کد خبر: 3979747
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

آموزش قرآن به همت مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد

مدیرعامل مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد از برگزاری کلاس‌های آموزش و ختم قرآن از سوی مؤسسه خیریه باب‌الحوائج در منطقه علی‌آباد خرم‌آباد خبر داد.

برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن از سوی مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آبادرسول پاکدل، مدیرعامل مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان در تشریح فعالیت‌های این مؤسسه خیریه، از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن خبر داد و گفت: این کلاس‌های آموزش قرآن در رشته روخوانی است که شرکت‌کنندگان در این دوره در سنین ۳۰ سال به بالا هستند.

وی برگزاری ختم قرآن و نشست‌های روشنگری ویژه انتخابات ۱۴۰۰، دعوت عمومی و چهره به چهره مردم منطقه علی‌آباد جهت شرکت در انتخابات، برگزاری کلاس آموزشی کنترل استرس، برپایی کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی سه اردوی تفریحی، ورزشی و زیارتی به مشهد مقدس، پیرشمس‌الدین و امامزاده جعفر بروجرد را بخشی از فعالیت‌های این مؤسسه خیریه برشمرد.

پاکدل برپایی نمایشگاه عکس با موضوع پیشگیری از اعتیاد، پرداخت ۱۰ وام کارگشایی و رنگ‌آمیزی منازل خانواده‌های تحت پوشش این مؤسسه خیریه را بخش دیگری از فعالیت‌های مؤسسه خیریه باب‌الحوائج عنوان کرد و با اشاره به اینکه این مؤسسه فعالیت خود را از سال ۹۰ با مجوز فرمانداری و نیروی انتظامی لرستان آغاز کرد، اظهار کرد: از اهداف تشکیل مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد کمک به افراد محروم، زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، شناسایی محرومان واقعی و زدودن غبار فقر و نداری از چهره منطقه محروم علی‌آباد، از مناطق حاشیه‌ای شهرستان خرم‌آباد است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا اولویت نخست ضدعفونی معابر منطقه محروم علی‌آباد به‌طور ویژه آغاز و مواد ضدعفونی کننده بین مردم این منطقه توزیع شد، گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از کرونا طی سه ماهه اول سال‌جاری سه هزار پرس غذای گرم و ۲۵۰ بسته مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند این منطقه توزیع شد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد اضافه کرد: سال گذشته دو کارگاه تولید ماسک با همکاری مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) شروع به‌کار کرد تا جایی که ظرفیت تولید روزانه این دو کارگاه به بیش از دو هزار ماسک رسید.

پاکدل، توزیع شش هزار لیتر مواد ضدعفونی را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه طی یک سال گذشته برشمرد و اضافه کرد: توزیع غذایی گرم، تهیه لوازم‌التحریر، کمک به مخارج درمانی برخی بیماران کرونایی و کمک هزینه خرید جهیزیه از اهم برنامه‌های مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد در سال گذشته بود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه باب‌‌الحوائج(ع) خرم‌آباد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا تمرکز فعالیت‌ها بر جلب اعتماد و جذب کمک‌های خیرین بوده است به محرومیت خاص منطقه علی‌آباد اشاره کرد و گفت: تمام اقلام تهیه شده با هدف کمک به بهبود معیشت مردم منطقه محروم علی‌آباد توزیع می‌شود.

وی از اجرای مرحله نخست طرح کمک‌های مؤمنانه در ماه رمضان امسال خبر داد و با یادآوری اینکه در این مرحله ۱۶۰ بسته معیشتی توزیع شد، ادامه داد: این بسته‌ها حاوی اقلامی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب‌گوجه، حبوبات، مرغ، گوشت، سویا و خرما بود.

انتهای پیام
captcha