چارچوب سیاست خارجی ایران، تداوم خط امام(ره) است
کد خبر: 3979558
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

چارچوب سیاست خارجی ایران، تداوم خط امام(ره) است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه چارچوب سیاست خارجی ما واضح است، گفت: امام خمینی(ره) از پاریس فرمود اگر رفتار غرب با ما حسنه باشد ما هم حسنه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس عصر دیروز، اول تیرماه در دیدار با مدیرکل دادگستری و اعضای شورای عالی قضایی استان که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه برگزار شد، به برگزاری انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: این انتخابات سخنان زیادی برای جهانیان داشت البته اگر گوش شنوایی برای شنیدن این سخنان داشته باشد.

وی افزود: این نوع مشارکت در انتخابات بعد از گذشت 3 و نیم سال تحریم سخت و معضلات بین‌المللی و حتی معضلاتی که بعضاً در فرایند رأی‌گیری اخیر مشاهده شد و همچنین نوع برخوردهایی که ضد انقلاب و منافقین با هموطنان در خارج از کشور که می‌خواستند رأی دهند، داشتند خوب بود.

آیت‌الله دژکام ضمن محکومیت رفتارهای منافقین و ضد انقلاب گفت: کار دشمنان جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که به آن‌ها می‌گوییم مگر به دموکراسی عقیده ندارید و آزاد می‌خواهیم رأی دهیم اما برخوردهایی که شایسته خودشان است با شهروندان ایرانی داشتند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه با این اوضاع و فشارها و تبلیغات سوء و شرایط کرونایی می‌توان گفت که ملت در انتخابات به صحنه آمدند، گفت: رئیس‌جمهور منتخب ما عزت ایرانی‌ها را به سادگی نخواهد فروخت چنانچه مشاهده کردیم که یک خبرنگار از ایشان پرسید که آیا حاضر با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کنید و ایشان هم جواب دادند خیر و این یعنی عزت و سربلندی ایران از هر چیز مهم‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه چارچوب سیاست خارجی ما واضح است، گفت: امام خمینی(ره) از پاریس فرمود اگر رفتار غرب با ما حسنه باشد ما هم حسنه برخورد خواهیم کرد. چارچوب سیاست خارجی ما واضح است نه اینکه حجت‌الاسلام رئیسی مطلب تازه‌ای را گفته باشد اما عزت ایرانی در چارچوب این قضیه تعریف می‌شود. هرچند از آن نوع تسلیم، وادادن و التماس کردن هم تجربه کردیم و در آن مسیر هر چه جلو می‌رویم دشمنان بیشتر مدعی ما می‌شوند و این مسائل در این انتخابات خود را نشان داد و از این جهت جشن و حماسه ملی است و ما این را آغازی بر گام دوم می‌بینیم.

عضو مجلس رهبری در ادامه با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص زمینه‌سازی ظهور در گام دوم گفت: اگر چنین است باید بدانیم که کار تمام نشده و بلکه تازه شروع شده است. ما در این انقلاب ابتدای یک گام سرنوشت‌ساز و مقدس هستیم. با این ‌نیت که برای خدا کار می‌کنید خستگی از تنتان خارج می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان قضایی استان گفت: نیاز به آموزش در زمینه‌های مختلف حقوق شهروندی، در کشور ما بسیار زیاد احساس می‌شود و اگر این آموزش درست انجام شود مسلماً نظارت، کنترل و پیشگیری از وقوع جرم خیلی خواهیم داشت.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: موضوع آموزش عمومی در بحث پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی با همکاری مجموعه‌ای از روحانیون و حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش و سایر ارگان‌ها لازم است اتفاق بیفتد چون مردم ما از حقوق خود متأسفانه آگاه نیستند. این آموزش عمومی و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم هم مخارج کشور را کم می‌کند و هم سلامت روانی و معنوی جامعه را افزایش می‌دهد و از طرفی ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کم خواهد شد و طبعاً رضایت از دستگاه قضا نیز افزایش می‌یابد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه کرد: دستگاه قضایی در این قسمت راهبرد می‌دهد و بقیه ارگان‌های آموزشی همکاری می‌کنند و در این زمینه هم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha