طولانی شدن همه‌گیری کرونا موجب عادی‌پنداری نشود
کد خبر: 3978590
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

طولانی شدن همه‌گیری کرونا موجب عادی‌پنداری نشود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن هشدار به جوانان برای پرهیز از دورهمی در ایام فراغت تابستان گفت: نباید اجازه دهیم طولانی شدن دوران همه‌گیری کرونا، موجب سهل‌انگاری و عادی‌پنداری نسبت به خطرات این بیماری برای سلامت خود و اطرافیانمان شود.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 29 خردادماه به گذشت بیش از ۱۶ ماه از آغاز شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم طولانی شدن دوران این همه‌گیری، موجب سهل‌انگاری و عادی‌پنداری نسبت به خطرات این بیماری برای سلامت خود و اطرافیانمان شود؛ به ویژه اینکه طی ماه‌های اخیر با شیوع گونه‌های جدید این بیماری مواجه هستیم.

وی با اشاره به کاهش سن مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در هفته‌های گذشته، این امر را نشان‌دهنده کاهش توجه و حساسیت‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه برشمرد و افزود: به‌ویژه با توجه به پایان سال تحصیلی و فراغت بیشتر جوانان و نوجوانان، لازم است از دورهمی‌های دوستانه که اغلب با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی همراه است، پرهیز شود.

لطفی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های اخذ رأی در استان فارس خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش و مشارکت کارشناسان و ناظران بهداشتی دانشگاه در حوزه‌های اخذ رأی در روز گذشته، تقدیر و بر لزوم رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه به‌ویژه از سوی جوانان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha