اعلام پیش‌بینی‌های بهداشتی جهت برگزاری انتخابات در فارس
کد خبر: 3977022
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

اعلام پیش‌بینی‌های بهداشتی جهت برگزاری انتخابات در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه سلامت مردم، خط قرمز مجریان انتخابات است، به تشریح جزئیات پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا امروز، 22 خردادماه به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای تقویت مشارکت حداکثری با حفظ سلامتی شهروندان اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و اهتمام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مورد توجه جدی ستادهای انتخاباتی باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا هرگونه تجمع، سخنرانی و گفت‌وگو در مکان وهای سر بسته ممنوع و در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون مانع است.

قاسم‌پور با بیان اینکه سلامت مردم، خط قرمز مجریان انتخابات است، اظهار کرد: با کاندیداهای بی توجه به رعایت پروتکل‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به شیوع کرونای آفریقایی و هندی در استان‌های همجوار فارس اظهار کرد: کاندیداها و حامیان آن‌ها با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موج پنجم کرونا را در فارس رقم نزنند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزدهای انتخاباتی و هواردان آن‌ها ممنوع است، از بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواست برای رأی‌دهی به شعب کم تراکم مراجعه کنند و ادامه داد: اخذ اثر انگشت در فرایندهای مختلف انتخاباتی به ویژه روز رأی‌گیری ممنوع است.

قاسم‌پور با بیان اینکه بازرسان ثابت و سیار بهداشت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعب ثبت‌‍نام و اخذ رأی نظارت می‌کنند، گفت: میزها و صندلی‌ها برای رأی‌دهندگان و مسئولان شعب باید به صورتی چیده شود که حداقل فاصله یک تا دو متری حفظ شود.

معاون استاندار فارس بر لزوم  حفظ تهویه و تأمین هوای تازه در فضاهای سر بسته تأکید کرد و افزود: رأی‌دهندگان حتی‌الامکان از خودکار شخصی استفاده کنند.

وی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام مدت حضور در شعب أخذ رأی را ضروری دانست و گفت: رأی‌دهندگان از همراه آوردن خردسالان و کودکان به شعب اخذ رأی خودداری کنند.

قاسم‌پور تصریح کرد: استفاده از ماسک به صورت مستمر توسط رأی‌دهندگان و مسئولان اجرایی، نظارتی و حفاظتی در محل‌های برگزاری انتخابات الزامی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا درباره زمان پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج نیز گفت: نامزدهای پیروز و هوادارن آن‌ها از برگزاری هرگونه تجمع در جلو فرمانداری، خیابان‌ها و میادین شهر و نظایر آن‌ها خودداری کنند. همچنین نامزدهای معترض نیز باید این قانون را رعایت کرده و شکایات خود را به فرمانداری یا هیئت نظارت اعلام کنند.

وی همچنین در خصوص چگونگی برخورد با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات گفت: در مرحله اول تذکر کتبی به مسئولان و نامزدها داده می‌شود و در مرحله دوم ممنوعیت و قطع ارائه خدمات به کاندیداها صورت خواهد گرفت و در مرحله سوم درخواست ابطال کاندیداتوری نامزدهای متخلف داده می‌شود، چرا که عدم توجه به نکات بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد: بی تردید از ظرفیت‌های قانونی در برخورد با متخلفین استفاده خواهد شد.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه موج تازه‌ای از بیماری کرونا در استان هرمزگان در حال شکل‌گیری است، از  نامزدها و حامیان آن‌ها خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد خیزش پیک جدید کرونا نباشیم.

انتهای پیام
captcha