مشارکت در انتخابات؛ بهترین راه برای به وجود آمدن امنیت پایدار
کد خبر: 3976057
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

مشارکت در انتخابات؛ بهترین راه برای به وجود آمدن امنیت پایدار

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر اینکه قهر با صندوق رأی، عدم تأثیرگذاری در تعیین سرنوشت خویش و آیندگان را در پی دارد، گفت: بهترین راه برای به وجود آمدن امنیت پایدار، آرامش، آسایش و استقلال کشورمان، رفتن به پای صندوق‌های اخذ رأی است.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 17 خرداد در جلسه شورای اداری شهرستان به موضوع انتخابات 28 خرداد پرداخت و گفت: ستاد انتخابات  شهرستان از ماه‌ها پیش در تشکیل هیئت اجرایی، تایید صلاحیت‌ها، تعیین شعب اخذ رای، تعیین نمایندگان فرماندار و غیره در تمامی شهرها و روستاها اقدامات و فعالیت‌هایی را انجام داده است که این مهم روند مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: طبیعتاً در برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قاعده‌مند و قانونی فاکتورهای زیادی مؤثر است که مهم‌تر از همه بسترسازی و روان‌سازی برگزاری انتخابات برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است.

حسنی ادامه داد: مجریان برگزاری انتخابات، تمام سعیشان این است که انتخاباتی قانونمند و سالم برگزار می‌کنند و همچون سال‌های گذشته، امسال نیز بهتر و پرشورتر از سال‌های قبل، انتخابات در روز جمعه 28 خرداد برگزار می‌شود.

 فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد: ما علاوه بر آن اصالت سازمانی که داریم باید تا آنجا که توان داریم در راستای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم، چون بهترین راه برای به وجود آمدن امنیت پایدار، آرامش، آسایش و استقلال کشورمان، رفتن به پای صندوق‌های اخذ رأی است.

وی با تأکید بر اینکه قهر با صندوق رأی، عدم تأثیرگذاری در تعیین سرنوشت خویش و آیندگان را در پی دارد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشترین خدمات را در راستای محرومیت‌زدایی، بسترسازی، زیرساختی، خدماتی، عمرانی و اجرایی ارائه کرده است و هیچ‌کس نافی این تلاش‌ها نیست و این برکات و ثمرات حاصل تلاش و همت تمام دولت های قبل و فعلی بوده است که همه این خدمات قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

 معاون استاندار فارس اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امیدآفرینی داشته باشیم نباید داشته‌های خود را از بین ببریم، چرا که نادیده گرفتن داشته‌ها یعنی ایجاد یاس و ناامیدی و عدم تحرک و پویایی برای ایجاد رشد و توسعه بهتر.

حسنی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از خوی استکباری است که بر کشورهایی که به دنبال استقلال هستند، تحمیل می‌شود، تصریح کرد: تمامی اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، درمانی، بهداشتی، آموزشی، بیمه‌ای و همه و همه تقویت کننده نظام و انقلاب است.

 وی با اشاره به اینکه هرفردی رئیس قوه مجریه باشد، چون از فیلتر شورای نگهبان گذشته است، مورد احترام است، افزود: قوه مجریه مهم است، چرا که یکی از پایه‌های مستحکم و اصلی نظام است و اگر خدایی نکرده این پایه مستحکم، آسیب دید، طبیعی است که نظام نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود.

حسنی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه در کنار هم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کنند و قطعاً تخریب هر کدام از آن‌ها خدشه‌ای به نظام وارد می‌شود، لذا نقد خوب است اما باید نقد منصفانه باشد که ضعف‌ها برطرف شود.

رئیس شورای اداری لارستان یادآور شد: وظیفه همه ما در مرحله اول روشنگری، شفاف‌سازی و امیدآفرینی در موضوع انتخابات و آینده کشور است که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی شهرستان توانمندی‌ها و اقدامات و فعالیت‌های دولت را برای مردم تشریح کنند و مردم نیز با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند تا امید در جامعه سرزنده شود و مشارکت خوبی در راستای انتخاب اصلح رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات هم سلامت مردم مهم است و هم سلامت انتخابات، افزود: تلاش ما مجریان انتخابات بر این است که روان‌سازی خوب ایجاد کنیم و طبق دستورالعمل‌ها و ضوابطی که اعلام کرده‌اند، فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت، تا با تجمعات حداقلی انتخابات پر شوری را برگزار کنیم.

حسنی ادامه داد: مردم عزیز مطمئن باشند که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی رعایت می‌شود، به طوری که در هر یک از شعب اخذ رای ناظر بهداشتی مستقر است و نظارت کامل را دارد و مردم از این بابت هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند و با خیالی آسوده می‌توانند رأی دهند.

وی تأکید کرد: مسئولان با جدیت بیشتر و با دقت نظر و با وجدان کاری بهتر و بیشتر و با دقت نظر و سرعت عمل، کارها و فعالیت‌ها را تا روز آخر کار دولت به پیش ببرند، به خصوص در اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اهتمام ورزیده شود.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه تعداد شعبه‌های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان، 139 شعبه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از این تعداد 74 شعبه در مناطق شهری و 65 مورد نیز در روستاها اعم از ثابت وسیار برای جمع آوری آرای مردم پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای تامین شهرستان لارستان یادآور شد: بیش از پنج هزار نفر نیز مجموع کل عوامل و برگزار کننده دخیل و سهیم در برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در لارستان هستند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت و بازرسی نیز بر امر انتخابات ناظر و حاضر هستند، گفت: تعداد داوطلبان در این دوره در حوزه شهری ۱۲ درصد و در مناطق روستایی  نیز ۱۱ درصد نسبت به دوره پنجم در شهرستان لارستان رشد داشته است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان لارستان مجموع ثبت‌نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای منطقه لارستان را 169 نفر و روستایی و تیره عشایری را 594 نفر عنوان کرد.

حسنی با بیان اینکه همه شرایط، امکانات، تدابیر و تمهیدات لازم برای یک انتخابات باشکوه، سالم، امن و قانونمند در شهرستان لارستان فراهم است، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا و لحاظ کردن همه شرایط، بنا داریم که ان‌شاءالله مشارکت حداکثری را با تجمعات حداقلی رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث خشکسالی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تنش آبی در منطقه و اینکه در وضع هشدار قرار داریم از همگان می‌خواهیم که در مصرف آب و برق به‌خصوص در ادارات صرفه‎‌جویی شود و در این خصوص امور آبفا، امور آب و شرکت توزیع برق شهرستان هم مدیریت کنند.

حسنی بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در ارتفاعات شهرستان تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی شهرستان به کمک همیاران منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد مراقبت کنند که خدایی نکرده در فصل تابستان آتش سوزی در ارتفاعات صورت نگیرد.

 وی در ادامه با توجه به ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی همه ادارات را موظف کرد که با ستاد انتخابات شهرستان کمال همکاری را داشته باشند و تمامی تجهیزات لجستیکی و پشتیبانی خود را برای انتخابات 28 خرداد بسیج کنند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در موضوع کمک‌های مؤمنانه خداروشکر لارستان در کشور پیشتاز بوده است، گفت: واکسیناسیون قشرهای مختلف مردم بر اساس سن افراد با نظم خاصی در شهرستان به خوبی و با سرعت بالا در حال انجام است که از متولیان امر همچون دانشکده‌علوم‌پزشکی و بسیج قدردانی می‌کنیم.

حسنی در ادامه به تثبیت مجتمع آموزش عالی لارستان و جهاددانشگاهی هم اشاره کرد و گفت: در این مدت تلاش‌های زیادی از سوی فرمانداری، استانداری، امام جمعه و نماینده مردم با جدیت تمام صورت گرفت که خداراشکر به نتایج قابل قبولی رسیدیم.

وی در پایان سخنانش به تصویب منطقه ویژه اقتصادی لارستان هم اشاره کرد و گفت: مصوب شدن منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به لارستان بود حاصل تلاش جمعی نمایندگان، فرمانداران و ائمه جمعه قبل و فعلی و همچنین مسئولان استانی و کشوری است که این مهم به تصویب رسید و مبارک همه مردم لارستان باشد.

انتهای پیام
captcha