حرم شاهچراغ(ع) به سوگ نیمه خرداد می‌نشیند
کد خبر: 3975044
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

حرم شاهچراغ(ع) به سوگ نیمه خرداد می‌نشیند

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به‌ مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع)، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین 15 خردادماه در این حرم مطهر خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) امروز، 11 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین 15 خردادماه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این حرم مطهر برگزار خواهند شد.

وی با ذکر این نکته که این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهند شد، افزود: در روز پنج‌شنبه، 13 خردادماه مراسم سوگواری بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی و مرثیه‌سرای مهدی سروری در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه دعای کمیل نیز در این مراسم با نوای مهدی سروری برگزار خواهد شد، گفت: در ساعت 7 صبح روز جمعه، 14 خردادماه نیز دعای پرفیض ندبه با نوای ایشان در حرم مطهر طنین‌انداز خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) اظهار کرد: در روز شنبه، ۱۵ خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر، پیرامون فضایل و مناقب صادق آل محمد(ص) سخنرانی می‌کند و در ادامه حاج مهدی سروری در رثای شهادت این امام همام، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه، ۱۶ خردادماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح، خادمان حرم مطهر، هیئت‌های مذهبی و عموم دلدادگان این امام همام در مدرسه علمیه خان، تجمع و ضمن سوگواری به سمت حرم مطهر حرکت و در صحن این بارگاه منور، به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند. در شام شهادت نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام میرشکاری به ایراد سخن می‌پردازد و حجت‌الاسلام فاطمی امجد مرثیه‌سرایی می‌کند.

سلامی تصریح کرد: همچنین برای این ایام سوگواری، مسابقه اینترنتی «مکتب تشیّع» از ۱۱ تا ۱۷ خرداد، در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان برای مطالعه منبع و شرکت در آزمون آنلاین می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر به نشانی  shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

اجرای ویژه‌برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و بعد ازظهر و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه از دیگر برنامه‌های این ایام سوگواری بود که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha