نافه فرهنگ در سیمای فارس
کد خبر: 3974712
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

نافه فرهنگ در سیمای فارس

برنامه «نافه» کاری از سیمای شبکه استانی فارس با رویکرد فرهنگی علاقه‌مندان به این حوزه را پای گیرنده‌ها می‌کشاند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، یکی از برنامه‌های شبکه استانی فارس اجرای برنامه «نافه» با رویکرد فرهنگی است.

در این برنامه تلویزیونی گفت‌وگو محور با دعوت از فعالان، پیشکسوتان و جوانان موفق در عرصه فرهنگ که صاحب ایده، نظر و تجربه هستند مسائل فرهنگی کشور بویژه استان فارس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در برنامه «نافه» فرهنگورانی در حوزه‌های مختلف از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای دستی و سنتی، شعر، ادبیات داستانی و کودک، نویسندگی، پژوهشگری، تاریخ‌پژوهی و تاریخ‌نگاری حضور دارند تا مسائل فرهنگی را موشکافی کنند و مورد مداقه قرار دهند.

هر قسمت برنامه نافه به مدت 30 دقیقه روی آنتن شبکه فارس می‌رود و قرار است پنج‌شنبه شب‌ها از شبکه استانی فارس پخش شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و تدوین‌گری حسین ضامنی، اجرای بهمن سلیمانی، تصویربرداری حسین سلطان‌پور، صدابرداری سجاد طاهری در سیمای فارس تولید شده است.

یادآور می‌شود، نافه کیسه کوچکی است که زیر شکم آهوی نر خُتایی قرار دارد و دارای روزنه‌ای است که از آن مشک خارج می‌شود، برای به دست آوردن مشک روزنه نافه را می‌بستند و پس از مدتی می‌گشودند تا بوی خوش آن فضا را آکنده کند. نام این برنامه با بهره‌گیری از کاربرد واژه نافه در اشعار حافظ گرفته شده که دارای تعابیر متعدد فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام
captcha