تدوین بانک اطلاعاتی مدیحه‌سرایی دهه کرامت در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3974703
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

تدوین بانک اطلاعاتی مدیحه‌سرایی دهه کرامت در حرم شاهچراغ(ع)

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی مدیحه‌سرایی دهه کرامت در این حرم مطهر خبر داد و گفت: مداحان می‌توانند با استفاده از آن برای حضرت شاهچراغ(ع) مدیحه‌سرایی کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 10 خردادماه در جلسه کمیته هماهنگی تبلیغ در مراسم فرهنگی و مذهبی ستاد دهه کرامت فارس گفت: برنامه‌های متنوعی به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه کرامت در سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حرم مطهر را در ایام دهه کرامت را اجرای سخنرانی‌های مذهبی و مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی برشمرد و افزود: از آنجا که محتوای برنامه‌ها دارای اهمیت فراوانی است، لذا آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) بانک اطلاعاتی مدیحه‌سرایی دهه کرامت را تهیه کرده است که مداحان می‌توانند با استفاده از آن برای حضرت شاهچراغ(ع) مدیحه‌سرایی کنند.

سلامی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته فرهنگی و مذهبی را ایجاد موج در سطح جامعه توصیف کرد و گفت: متدینان و افراد مذهبی جامعه باید برای معرفی هرچه بیشتر حضرت شاهچراغ(ع) در ایام دهه کرامت همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس خواست تا هماهنگی‌های لازم را با ائمه جمعه سطح استان برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و معرفی حضرت شاهچراغ(ع) در ایام دهه کرامت و به خصوص شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) انجام دهد.

وی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در فضاهای مختلف سطح شهر توسط اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس در شب و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) را از دیگر برنامه‌های ایام دهه کرامت اعلام کرد.

سلامی بر ضرورت نصب بنر بزرگداشت دهه کرامت و حضرت شاهچراغ(ع) در ورودی مساجد استان فارس تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات دیگری که باید انجام شود هماهنگی با روحانیان و مبلغان اعزامی به شهرستان‌هاست تا در سخنرانی‌های خود موضوع معرفی حضرت شاهچراغ(ع) را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) اظهار کرد: پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی دهه کرامت استان به تولیت آستان مقدس ارائه می‌شود تا در صورت تصویب جلسه‌های مختلف هر از چند ماه یک بار جلسه دهه کرامت برگزار شود.

انتهای پیام
captcha