جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام راحل شوند
کد خبر: 3974075
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام راحل شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به سیاست الهی و دینی امام(ره)، خاطرنشان کرد: جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام(ره) شود البته هنوز تا رسیدن به این جایگاه رفیع فاصله بسیاری داریم.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 6 خرداد در جلسه تمهید مقدمات برگزاری سی ودومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله صادق احسانبخش، نماینده اسبق نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، اظهار کرد: ایام سالروز شهادت امام صادق(ع) رئیس مکتب شیعه و ارتحال جانگداز امام عظیم شان را تسلیت عرض می کنم.

وی برگزاری نکوداشت ها را دارای ریشه تاریخی و دینی عنوان کرد و افزود: ایام الله مربوط به رابطه انسان با خدا می شود و بر این اساس همه انبیای الهی مامور به نکوداشت ایام الله شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۹ دی و ۸ دی در گیلان جزو ایام الله محسوب می شود، تصریح کرد: بزرگداشت ایام الله الگوسازی برای نسل های آینده است.

آیت الله فلاحتی بر تثبیت خاطره های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: ایام الله برای تذکر است و تکلیف داریم آنچه مربوط به ایام الهی است، را احیا کنیم.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، بیان کرد: پس از بعثت انبیا هیچ حرکتی مانند نهضت امام(ره) نبود و همه باید تلاش کنیم این نهضت با بیدارگر آن باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، وجود پیام های جدید در بزرگداشت سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد را مهم دانست و خاطرنشان کرد: قیام امام(ره) و تحقق انقلاب اسلامی باید برای نسل حاضر تبیین شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما به منظور تربیت انسان شد و اظهار کرد: رسانه مبلغی است که همیشه در حال تبلیغ است و از فرهیختگان برای انتقال پیام دین باید استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام(ره) برای نسل کنونی، بیان کرد: اگر تنها به بخش های سیاسی امام(ره) پرداخته شود دیگر بخش ها مغفول می ماند.

امام جمعه رشت، امام(ره) را در بعد علمی فقیه، مفسر، فیلسوف و عارف ذکر کرد و یادآور شد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ایام بزرگداشت ارتحال امام(ره) ابعاد چهارگانه علمی امام(ره) را برای جامعه بیان کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سیاست امام(ره) دنیا را به لرزه درآورد، تصریح کرد: امام(ره) در بعد سیاسی پیامبرگونه سخن می گفت به طوری که عوام می فهمید و خواص می پسندید.

وی به مدیریت دنیا توسط امام(ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) دنیا را سیاست کرد به طوری که همه شگفت زده شدند.

امام جمعه رشت با اشاره به سیاست الهی و دینی امام(ره)، خاطرنشان کرد: جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام(ره) شود البته هنوز تا رسیدن به این جایگاه رفیع فاصله بسیاری داریم.

آیت الله فلاحتی بر تبیین ابعاد علمی و سیاسی امام(ره) برای نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: ابعاد علمی و سیاسی امام(ره) نباید به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام
captcha