تبدیل فرهنگ مقاومت به فرهنگ جهانی / راه‌اندازی 42 مرکز نیکوکاری کارآفرینی در فارس
کد خبر: 3974069
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

تبدیل فرهنگ مقاومت به فرهنگ جهانی / راه‌اندازی 42 مرکز نیکوکاری کارآفرینی در فارس

فرمانده سپاه فجر فارس فرهنگ مقاومت را فراتر از جغرافیای ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز فرهنگ مقاومت به فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 6 خردادماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سپاه فجر، سازمان بسیج سازندگی استان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در حوزه اشتغال محرومان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، فرهنگ مقاومت را فراتر از جغرافیای ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز فرهنگ مقاومت به فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به حوادث منطقه طی سال‌های اخیر افزود: فرهنگ مقاومت آثار و برکاتی برای دنیای اسلام و تمام آزادی‌خواهان دنیا داشته است که نمونه‌هایی از آن را در منطقه مشاهده می‌کنیم.

بوعلی با یادآوری جانفشانی‌های مدافعان حرم بیان کرد: امروز با همت والای فرماندهان مقاومت، شاهد پیروزی‌های محور مقاومت هستیم که این پیروزی‌ها حاصل خون شهداست و نتیجه آن هم اقتدار جهان اسلام است.

فرمانده سپاه فجر در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های سپاه را محرومیت‌زدایی و توجه به محرومان برشمرد و گفت: بحمد الهی همراهی و هم‌افزایی و تعامل در رأس سپاه و کمیته امداد در کشور و استان فارس برقرار است که هر دو برای کمک به محرومان با یکدیگر تعامل و همکاری دارند.

وی به برخی از محورهای همکاری کمیته امداد و سپاه فجر اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مسکن مددجویان که میان این دو نهاد در دو سال گذشته منعقد شد، بیش از 5 هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد که در برنامه محرومیت‌زدایی استان هم مصوب شده است.

بوعلی از هدفگذاری تأمین و تهیه بیش از 5 هزار جهیزیه برای محرومان استان خبر داد و یکی از دغدغه‌های محرومان را اشتغال دانست و گفت: یکی از زمینه‌های مشترک همکاری ما با کمیته امداد در حوزه اشتغال، تولید، کاریابی برای مددجویان،  آموزش كسب و كار كارآفريني، تشكيل مراكز نيكوكاري كارآفريني و حمايت از طرح‌هاي نوآورانه و دانش بنيان است.

فرمانده سپاه فجر همچنین از برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های محصولات تولیدی مددجویان بر اساس تفاهم‌نامه امروز خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه سه جانبه در موضوع اشتغال و كارآفريني و حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان دو هزار و ٦١٠ طرح هدفگذاري شده است.

وی در پایان گفت: همچنین ٤٢ مركز نيكوكاري كارآفريني در سطح استان در راستاي حمايت از آموزش كسب و كار ويژه محرومان و نیازمندان راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha