نگاهی به نقاط ضعف و قوت طرح دانشجو‌معلم قرآن از زبان شرکت‌کنندگان
کد خبر: 3973621
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

نگاهی به نقاط ضعف و قوت طرح دانشجو‌معلم قرآن از زبان شرکت‌کنندگان

دانشجویان شرکت‌کننده در طرح دانشجومعلم قرآن کریم با ابراز رضایت از دوره‌ها و آموزش مطالب جدید ابراز می‌کنند: این دوره به لحاظ ارتقای توسعه فردی در ابعاد مختلف سبک زندگی مناسب بوده است.

شرکت‌کنندگان طرح دانشجو معلم از تجربیات خود می‌گویند

طرح دانشجو معلم قرآن به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد با حضور 35 شرکت کننده دانشجو و مربی در این دوره برگزار شد.

مژگان کرمی، یکی از شرکت‌کنندگان دوره دانشجومعلم قرآن کریم است که در گفت‌وگو با ایکنا گفت: استادانی که در این کلاس حضور داشته‌اند کاملاً به مباحث مسلط بوده و سرفصل‌ها نیز عالی بوده اما اگر زمان برگزاری دوره به تابستان انتقال داده می‌‎شد بهتر بود اما به لحاظ ارتقای معلومات شخصی بسیار خوب بود.

الهام موسوی‌بیدک، دانشجوی روانشناسی عمومی یکی از شرکت کنندگان دوره دانشجو معلم قرآن کریم کیفیت این دوره را به لحاظ سرفصل‌ها، مجری و مدرس عالی برشمرد و تصریح کرد: این دوره به لحاظ ارتقای توسعه فردی در ابعاد مختلف سبک زندگی عالی بوده است.

این دانشجو می‌گوید: روش تدریس استاد این دوره و سایر مجریان بسیار رضایت‌بخش بوده و احساس می‌کنم برگزاری چنین دوره‌هایی هم به لحاظ انگیزشی و هم فردی عالی بوده است.

غزال گچ‌کوب، حافظ قرآن و شرکت کننده در این دوره با ابراز رضایت از این طرح، اظهار می‌کند: اگر این دوره به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شد با توجه به وجود بیماری کرونا بهتر بود اما با  وجود این، مدرس، سرفصل دوره عالی بوده و این دوره یک فرصت بی‌نظیر جهت بالارفتن آموزه‌های قرآنی برای من بوده و سبک زندگی قرآنی را من در این دوره بهتر آموختم.

همچنین، سیدحسن عسکرپور، از دیگر شرکت‌کنندگان طرح دانشجومعلم قرآن کریم این دوره را یک فرصت برای قرآن آموزی در روخوانی و تجوید و سایر بخش‌های قرآنی را بسیار عالی برشمرد و می‌گوید: کیفیت زمان و سرفصل و مدرس دوره بسیار عالی بوده است و تاثیر دوره به لحاظ بالابردن انگیزه‌های فردی و اجتماعی سبک زندگی اسلامی عالی بود و من به نوبه خود از متولیان این دوره کمال تشکر را دارم.

نرگس پیروزه، از دیگر شرکت‌کنندگان طرح دانشجو معلم قرآن کریم به سطح علمی بالای اساتید این دوره اشاره کرده و ادامه می‌دهد: محتوا و سرفصل دوره‌ها عالی بود اما به لحاظ زمان بندی نواقصی وجود داشت.

وی نحوه اطلاع‌رسانی در گروه‌های دانشجویی را عالی دانست و می‌افزاید: در این دوره آموزش‌های جدید قرآن را فراگرفته‌ایم که قبلاً از آن بی بهره بودیم.

راضیه آرچین، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج بیان می‌کند: دوره از لحاظ کیفیت خوب بود اما زمان کمی طولانی شد و می‌توانست کمتر اما بازدهی بیشتری داشته باشد. سرفصل‌های ارائه شده مناسب و روش جذب سازی و ... عالی بود.

وی بیان می‌کند: امید است در حیطه قرآن ابتدا در حوزه خودشناسی و اصلاح رفتار خود برآییم و سپس به بحث آموزش قرآن پرداخته شود.  اگر این دوره حضوری برگزار می‌شد، تأثیرات مثبتی در حوزه فردی و اجتماعی را شاهد بودیم  و امیدواریم این دوره‌ها ادامه داشته باشند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج ابراز کرد: مسلماً همه افراد جامعه ما قرآنی نیستند به نظرم ضرورت دارد این دوره‌ها به‌صورت عمومی نیز برگزار بشود و وقتی اینکار  انجام شود شاهد تاثیرات آن در زندگی روزمره و ابعاد مختلف خواهیم بود.

آرچین یادآور شد: اگر این دوره برای اساتید دانشگاه برگزار شود هم شاهد تاثیرات قابل ملاحظه ای در جامعه اسلامی خواهیم بود. پیشنهاد می‌شود از اساتید برجسته کشوری به ویژه اخلاق مدار استفاده شود. مربی قرآن بیش از آنچه با سخن بیاموزد با رفتارش می‌آموزد و نحوه نگاهش.

در ادامه همچنین، فریبا اخلاق‌خوب، دانشجوی کارشناسی فیزیک دانشگاه یاسوج نیز اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره این دوره صحبت کنیم بدون اغراق باید بگویم این دوره از همه نظر عالی بوده هم از نظر مدت زمان هم سر فصل‌های ارائه شده هم مدرسین دوره که واقعا پیگیر و زحمت کش هستند و به معنای واقعی احوالات دانشجویان را در نظر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این دوره به شخصه در زندگی فردی و اجتماعی من تاثیر گذاشته و خیلی خوشحالم که لطف خداوند شامل حالم شد و توانستم در این دوره پرمحتوا شرکت کنم. این دوره همچنین انگیزه شرکت در بقیه دوره‌ها را هم داده است.

انتهای پیام
captcha