افزایش ۱۵ درصدی پرداخت صدقه در آذربایجان غربی
کد خبر: 3973425
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

افزایش ۱۵ درصدی پرداخت صدقه در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ پرداخت صدقه در استان ۱۵ درصد رشد داشته است.

ارسالی| افزایش 15 درصدی پرداخت صدقه در آذربایجان غربیعزیز سندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه کمیته امداد در نظر دارد به سمت پرداخت صدقه غیرحضوری و به روش‌های الکترونیکی حرکت کند، اظهار کرد: برای این منظور علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی در بین مردم است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم پرداخت زکات به صورت سنتی و از طریق صندوق‌های صدقه را ترجیح می‌دهند که با گسترش امکانات بی‌شک نیز آنها هم از روش پرداخت غیرحضوری صدقات استقبال خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای پرداخت صدقه از طریق دستگاه‌های پوز، سایت امداد، دستگاه‌های خود‌پرداز، اپلیکیشن سنا و تلفن بانک در استان فراهم شده که به تدریج استفاده از روش‌ها جایگزین صندوق صدقات خواهد شد.

 وی اظهار کرد: 138 هزار صندوق صدقه و معابر در سطح استان وجود دارد که صدقات از طریق آنها جمع‌آوری می‌شود.

سهندی با اشاره به رشد 15 درصدی پرداخت صدقه در استان در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در مجموع 78 میلیارد ریال صدقه در سطح استان جمع‌آوری شد که این میزان نسبت به سال 98 رشد داشته است.

انتهای پیام
captcha