350 زندانی در آذربایجان‌شرقی نیازمند کمک خیران هستند
کد خبر: 3973196
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

350 زندانی در آذربایجان‌شرقی نیازمند کمک خیران هستند

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در حال حاضر ۳۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان نیازمند کمک خیران برای آزادی و بازگشت به آغوش خانواده‌ها هستند.

کمک ۸۵ میلیارد ریالی خیران آذربایجان‌شرقی برای آزادی زندانیانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، امروز، دوم خردادماه در مراسم جشن گلریزان شهرستان کلیبر با اشاره به اقدام قوه قضائیه در خصوص طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان بر اساس سیاست‌های تحولی قوه قضاییه اظهار کرد: با توجه به این موضوع اولویت اصلی دستگاه قضایی فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی که بزهکار محسوب نمی‌شوند، برای بازگشت به کانون خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی حبس زندانیان، اصلاح، بازسازگاری اجتماعی مجرمان و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه آنها به جامعه است.

علیلو با بیان اینکه در ارتباط با آزادسازی زندانیان غیرعمد و محکومان مالی در سال‌های گذشته توسط دستگاه قضایی استان و ستاد دیه اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۲۲ زندانی با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته نیز ۳۴۲ زندانی با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با تسهیلات بانکی چهار میلیارد تومانی آزاد شدند که از این نظر در بین استان‌ها رتبه متمایزی را کسب کرده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز، اضافه کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آذربایجان‌شرقی برای تامین بسته معیشتی و لباس و مایحتاج خانواده‌های زندانی استان اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط ستاد دیه آذربایجان‌شرقی ۳۵۰ زندانی نیازمند در استان وجود دارد که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی دارند و اگر مبلغ ۱۲ میلیارد تومان جمع آوری شود، امکان آزادی این زندانیان فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha