برکات وجودی امام زمان(عج) در عصر غیبت
کد خبر: 3972762
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

برکات وجودی امام زمان(عج) در عصر غیبت

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری احادیث و روایاتی از امام زمان(عج) و امام رضا(ع) به بیان آثار و بركات امام غایب برای شیعیان و مسلمانان پرداخت.

آثار و بركات امام زمان(عج) برای مسلمانانبه گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با موضوع برکات وجود امام زمان(عج)، گفت: یكی از آثار و بركات امام غایب این است كه انسان‌ها در مسیر راستی، درستی و پاكی حركت كرده و كارهای خود را تنظیم كنند.

وی افزود: امام زمان(عج) فرمودند ما بر همه كارهای شما محیطیم و اطلاع داریم و از كارهای شما چیزی بر ما پوشیده نخواهند ماند لذا توجه به اینكه ولی خدا به كارهای ما نظارت دارد و به امر خدا مطلع است، سبب می‌شود كه حریم الهی را نشكنیم، ظلم نكنیم و در خلوت و جلوت خویش كاری كه رضایت خدا و امام زمان(عج) را رقم می‌زند، انجام دهیم.

حدائق با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: در روایت‌ها آمده است كه فردی خدمت امام رضا(ع) رسید و عرض كرد كه برای خودم و خانواده‌ام دعا كنید؛ امام فرمودند آیا من چنین نمی‌كنم و به یاد شما و خانواده شما نیستم؛ به خدا قسم كارهای شما هر روز و شب به ما عرضه می‌شود یعنی ما بر كارهای شما واقفیم و برنامه‌های شما را خدا به ما عرضه می‌كند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: سعی كنیم عملكردهای ما به‌گونه‌ای باشد وقتی كه به امام زمان(عج) عرضه می‌كنند، اسباب سرور و مسرت خاطر ایشان را فراهم كنیم نه اسباب تأثر حضرت.

وی همچنین به دیگر آثار و بركات امام زمان(عج) اشاره كرد و گفت: در روایات داریم وجود مقدس امام چه حاضر چه غایب در یاری رساندن به افراد نیازمند مضایقه نمی‌كنند. در سخنی از فرمایشات امام زمان(عج) آمده است كه ما شما را فراموش نمی‌كنیم و از یاد نبرده‌ایم، نه شما فراموش شده‌اید و نه رها شده‌اید، اگر چنین بود كه ما شما را فراموش می‌كردیم، شر و بدی شما را احاطه می‌كرد، اینكه در شر و بدی قرار ندارید، دعای ماست و فراموش نكردن ما نسبت به شماست و اگر ما شما را از یاد می‌بردیم سبب می‌شد كه دشمنان بر شما غالب می‌شدند.

حدائق ادامه داد: امام زمان(عج) در ادامه این روایت خطاب به شیعیان فرمودند تقوای الهی پیشه كنید و خدا را فراموش نكنید و این نكته‌ای است كه امام غایب در عین حالی كه بین ما نیستند و ما به ظاهر حضرت را رؤیت نمی‌كنیم اما عنایات ویژه ایشان در دفع بلاها و شر و گرفتاری‌ها و در دور كردن مكائر و سیطره دشمن برای ما كارساز است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بیان كرد: همچنین در روایات درباره دعای خیر امام برای مؤمنان و شیعیان آمده است كه خدایا كه اگر خطایی از شیعیان ما سر زده است به لطف خود ببخشید و به خاطر ما از آن‌ها درگذرید پس امام غایب در عین حالی كه در میان ما نیست، پدر مهربانی است كه فرزندان خود را فراموش نمی‌كند.

وی با بیان اینكه امام رضا(ع) فرمودند امام پدر مهربان است و این پدر مهربان و شفیق، فرزندان خودش و خانواده و آحاد تحت پوشش خود را از یاد نخواهد برد، ابراز امیدواری كرد كه ما نیز بتوانیم فرزندانی شایسته برای آن حضرت باشیم.

انتهای پیام
captcha