بالاترين آمار تزریق واكسن كرونا در كشور مربوط به شیراز است
کد خبر: 3972340
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

بالاترين آمار تزریق واكسن كرونا در كشور مربوط به شیراز است

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، بالاترین آمار تزریق واکسن کووید ۱۹ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مربوط به شیراز است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 28 اردیبهشت‌ماه در سیصد و بیست و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با بیان اینكه بالاترین آمار تزریق واکسن کووید ۱۹ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مربوط به شیراز است، گفت: به‌همین دلیل به دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، سهمیه ارسالی واکسن مجموعه سلامت فارس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.           

وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مقابله با کرونا و وضعیت واکسیناسیون را بسیار مطلوب ارزیابی کرده‌اند.

لطفی در ادامه سخنان خود گفت: مراجعه نکردن افراد علامت‌دار و مشکوک به بیماری کووید۱۹ به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) موجب افزایش آمار بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: افرادی که دارای علایم هستند، پیش از آنکه دیر شود لازم است به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (مراکز ۱۶ ساعته) مراجعه کنند تا اقدامات لازم درمانی برای آنان به سرعت انجام شود.

وی همچنین ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

انتهای پیام
captcha