وخامت حال 271 بیمار كرونا در فارس
کد خبر: 3972119
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

وخامت حال 271 بیمار كرونا در فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه هم‌اكنون یك هزار و 669 بیمار مبتلا به كرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، گفت: از این تعداد 271 نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۷۷ هزار و ۴۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۰ هزار و ۳۲۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۹ هزار و ۵۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۷۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی همچنین با اعلام جان‌باختن ۲۴ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا‌کنون را ۴ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد و از بهبودی ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینكه متأسفانه چند روزی است شاهد تردد و حضور افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در تجمعات سطح شهر و مناطق پُرتردد هستیم که پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد: همه ما در برابر حفظ سلامت و جان خود و اطرافیانمان مسئول هستیم.

انتهای پیام
captcha