«به تو از دور سلام» برای دانش‌آموزان فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3971658
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

«به تو از دور سلام» برای دانش‌آموزان فارس اجرا می‌شود

همراه با سراسر کشور طرح زیارت نیابتی حرم مطهر رضوی با عنوان «به تو از دور سلام» برای دانش‌آموزان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قران، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس امروز، 25 اردیبهشت از اجرای طرح زیارت نیابتی تحت عنوان «به تو از دور سلام» خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی و عدم توفیق زیارت حضوری در سطح مدارس کل کشور طرح زیارت نیابتی مجازی دانش‌آموزان از حرم مطهر رضوی تحت عنوان «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه زمان‌بندی و نوبت‌دهی استان‌ها این برنامه روز چهارشنبه، بیست و نهم اردیبهشت‌ماه ساعت 10 تا 11 صبح،  اداره‌کل آموزش وپرورش فارس و همه دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی استان میهمان حرم مطهر رضوی با پخش زنده برنامه زیارت نیابتی «به تو از دور سلام» هستند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس افزود: این برنامه حاصل همکاری آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و صدا وسیمای مرکز خراسان رضوی و در واقع ادارات کل آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان‌های کشور است که قرار است هر چهارشنبه از ساعت 10 لغایت 11 صبح از حرم مطهر رضوی برای دانش‌آموزان سراسر کشور و هر هفته ویژه یک استان پخش شود.

زین‌العبادی گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده در این  برنامه مدیرکل آموزش وپرورش فارس چند دقیقه‌ای به نمایندگی استان صحبت کرده و تلاوت قرآن کریم و قرائت صلوات خاصه امام رضا و زیارت امین‌الله توسط تنی چند از دانش‌آموزان استان فارس که برترمسابقات قرآن، عترت و نمازکشوری هستند، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مساعدت معاونت پرورشی و فرهنگی و اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت متبوع در اجرای این طرح ادامه داد: در این برنامه همچین تعدادی از دانش‌آموزان استان فارس نیز به بیان احساسات خود از فیض این برنامه زیارتی مجازی می‌پردازند و سایر برنامه‌ها توسط مجریان برنامه اجرامی‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس، هدف از اجرای این طرح را زمینه‌سازی برای توسعه و ترویج معارف اسلامی، سبک و سیره رضوی و بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش‌آموزان از فیض زیارت امام رضا(ع) و جلب مشارکت دانش‌آموزان همه استان‌ها در اجرای برنامه فرهنگی زیارت مجازی، معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان استان‌ها است.

زین‌العبادی بیان کرد: با هماهنگی به عمل آمده این برنامه معنوی در شبکه دانش‌آموزی شاد و از طریق صدا و سیمای مرکز فارس نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha