انتشار شیوه‌نامه تشخیص و درمان كرونا در فارس
کد خبر: 3971156
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

انتشار شیوه‌نامه تشخیص و درمان كرونا در فارس

رئیس کمیته علمی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از انتشار نسخه جدید شیوه‌نامه بالینی تشخیص و درمان بیماران سرپایی و بستری کووید۱۹ در فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محسن مقدمی، رئیس کمیته علمی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از انتشار نسخه جدید شیوه‌نامه تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی در اردیبهشت ۱۴۰۰، بر اساس آخرین یافته‌های علمی دنیا خبر داد. 

وی، این شیوه‌نامه را ثمره تلاش و همکاری اساتید و پزشکان دانشگاه عنوان کرد و افزود: تمامی خدمات تیم‌های سلامت در طی ماه‌های شیوع این بیماری بر اساس آخرین یافته‌های علمی در این حوزه بوده است.

مقدمی افزود: این شیوه‌نامه نیز با هدف بهبود فرآیندهای ارائه خدمت و با تکیه بر تجربیات بیش از یک سال گذشته، با مشارکت و همراهی جمعی از اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و سپس به‌روزسانی شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از این همکاری دسته جمعی به ویژه کمیته تدوین، بررسی و نظارت بر راهنمای بالینی و کمیته علمی بیماری کووید ۱۹، ابراز امیدواری کرد این شیوه‌نامه به تقویت خدمات و ارتقای سلامت بیماران بینجامد.

وی با اشاره به سرفصل‌های این شیوه‌نامه گفت: تعریف موارد بیماری کووید ۱۹، اقدامات تشخیصی و درمانی در بیماران سرپایی و بستری مرحله صفر، مرحله ابتدایی عفونت، فاز تنفسی متوسط، فاز تنفسی شدید، فاز تشدید التهاب - بحرانی، آزمایش‌های توصیه شده برای موارد بستری شامل تمامی بیماران به‌عنوان سرفصل‌های این شیوه‌نامه در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانمندی‌های علمی مجموعه این دانشگاه را موجب دستیابی به شاخص‌هایی نظیر کمترین میزان جان باختن مبتلایان دانست.

برای دسترسی به نسخه به‌روزرسانی شده شیوه نامه تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی در اردیبهشت ۱۴۰۰، اینجا كلیك كنید.

انتهای پیام
captcha