بررسی بهداشت روانی همسران شهدا و جانبازان در فارس
کد خبر: 3970579
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

بررسی بهداشت روانی همسران شهدا و جانبازان در فارس

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از آغاز اجرای مهم‌ترین طرح آموزشی و پژوهشی برای خانواده‌های شهدا و جانبازان به‌منظور بررسی بهداشت روانی همسران این افراد در استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیده معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، امروز، 20 اردیبهشت‌ماه از آغاز اجرای طرح «بررسی بهداشت روانی همسران شهدا و جانبازان استان فارس با تأکید بر افزایش مشارکت اجتماعی» خبر داد و گفت: آموزش تکنیک‌های کاربردی مؤثر برای کنترل استرس و ایجاد آرامش و شادی و آموزش مهارت‌های ارتباطی با تکیه بر شخصیت شناسی و شگردهای ارتباطی برای گسترش مشارکت اجتماعی از اهداف آموزشی است.

وی افزود: در این راستا کارگاه‌های آموزشی به‌ مدت 200 ساعت در دو گروه همسران شهدا و جانبازان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دستغیب اظهار كرد: در این طرح با نیازسنجی جامعه هدف و مشخص شدن نیازها و اولویت‌ها و جمع‌آوری داده‌ها از طریق پرسشنامه و مصاحبه از حدود 350 نفر از همسران شهدا و جانبازان در سراسر استان فارس و تجزیه و تحلیل داده‌ها، برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای آن‌ها طراحی خواهد شد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین اهداف این طرح با توجه به اینکه همسران شهدا و جانبازان اغلب در سنین بالاتر از 50 سال و میانسالی قرار دارند باید دقیقاً نیازهای آن‌ها به شکل علمی و پژوهشی مشخص و در این راستا برنامه‌ریزی شود. نتایج و یافته‌های این طرح می‌تواند به‌عنوان یک اصل مهم برای برنامه‌ریزی آینده خانواده شهدا و جانبازان استفاده شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با تقدیر از زحمات و تلاش‌های انجام شده در اجرای این طرح پژوهشی گفت: این طرح با همکاری، سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی، دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری فارس، بنیاد شهید و امور جانبازان استان و انجمن همسران شهدا، انجمن زنان جانباز، دانشگاه آزاد شیراز و همکاری و نظارت بر اجرای طرح توسط دفتر امور زنان و خانواده و رحیمی به‌عنوان مجری طرح به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام
captcha