اعتكاف پایانی ماه رمضان 1030 نفر از زندانیان فارس
کد خبر: 3970423
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

اعتكاف پایانی ماه رمضان 1030 نفر از زندانیان فارس

مدیركل زندان‌های فارس از مشاركت یك هزار و 30 نفر از زندانیان این مركز در طرح اعتكاف داوطلبانه پایانی ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی زندان‌های فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیركل زندان‌های فارس امروز، 19 اردیبهشت‌ماه گفت: اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه در راستای اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها انجام می‌شود و برگزاری مراسم‌های مذهبی و اعتکاف یکی از اولویت‌های مهم سازمان در زمینه تقویت باورهای دینی و بازپروری شخصیت زندانیان است.

وی افزود: طرح اعتکاف داوطلبانه، همزمان با زندان‌های سراسر کشور با حضور 1030 نفر از زندانیان زندان‌های فارس به‌مدت 3 روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواخوری 19 مرکز اقدامات تأمینی و تربیتی با عنوان طرح «اعتکاف در هواخوری خدا» برگزار می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینكه اعتکاف در زندان‌ها با حضور زندانیان مشتاق برگزار می‌شود، گفت: این برنامه معنوی جلوه‌های زیبای ارتباط با خدا و دوری از تعلقات دنیوی و تربیت و تهذیب نفس برای آنان است.

وی با اشاره به آیه 8 سوره تحریم که خداوند در قرآن می‌فرماید: «یا اَیهّا الذّینَ آمَنُوا تُوبوُا اِلَی اللهِ توبَةً نَصوحاً؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید به سوی خدا توبه کنید، توبه‌ایی که بعد از آن به گناه باز نگردید»، افزود: اعتکاف نیز فرصت مناسبی برای بررسی و محاسبه نفس و توبه است و آن‌گونه است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند حاسَبُوا قَبلَ اَن تُحاسَبوا؛ به حساب اعمالتان رسیدگی کنید قبل از آنکه، خداوند به آن‌ها رسیدگی کند.

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب در زندان مرکزی شیراز و اثرات و بازخوردهای ارزشمند آن مراسم معنوی در بین زندانیان گفت: اعتکاف، یكى از سنت‏هاى حسنه و از مستحبات و موجب نیل به قرب الهی است؛ زندانیان زندان مرکزی شیراز در مراسم اعتکاف در دلنوشته‌هایی که ارسال کرده بودند اذعان داشتند که با خدای خود عهد و قول داشته‌اند که دل مشغولی به دنیا و افکار پریشان، موجب غفلت آنان شده است و شرکت در این برنامه معنوی برای آنان بسیار ارزشمند بوده است.

ابراهیمی یادآور شد: بی‌شک اگر معتکفین بتوانند در ایام اعتکاف آن‌طور که شایسته است رفتار کنند و رضایت حق تعالی را جلب کنند؛ به درجاتی که برای مؤمنان، در نظر گرفته شده، خواهند رسید و مطمئناً گشایشی در زندگی برای آنان می‌شود.

انتهای پیام
captcha