آغاز ثبت‌نام طرح ملی «ایلاف ۳» از ابتدای خرداد
کد خبر: 3970297
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

آغاز ثبت‌نام طرح ملی «ایلاف ۳» از ابتدای خرداد

معاون آموزش مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان از آغاز ثبت‌نام طرح قرآنی «ایلاف 3» از ابتدای خردادماه سال جاری خبر داد و گفت:‌علاقه‌مندان تا 20 خردادماه مهلت ثبت‌نام در این طرح قرآنی دارند.

خدیجه شاهسونی، معاون آموزش مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این مؤسسه برای تحقق اهداف قرآنی كه بیشتر تربیت حافظان قرآن كریم است، اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در طول سال می‌كند، یكی از این برنامه‌ها را اجرای طرح قرآنی «ایلاف» برشمرد.

وی با یادآوری اینكه این طرح در سطح ملی اجرا می‌شود، افزود: تاكنون دو دوره از این طرح قرآنی كه در حقیقت دوره كوتاه مدت حفظ مجازی قرآن است، برگزار شده است و به یاری خدا امسال سومین دوره این طرح را اجرا می‌كنیم كه ثبت‌نام آن از ابتدای خردادماه آغاز و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد داشت.

شاهسونی اظهار كرد: ثبت‌نام در این طرح در سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات بیت‌الاحزان به نشانی mahfouz.ir توسط مدیران شعب و مراکز روزانه حفظ دوساله مؤسسه آغاز خواهد شد.

معاون آموزش مؤسسه بیت‌الاحزان همچنین از اضافه شدن دو رشته جدید به سومین دوره طرح ملی «ایلاف» خبر داد و گفت:‌ در سومین دوره طرح قرآنی ایلاف علاوه بر 4 رشته حفظ جزء یک، حفظ جزء 30، حفظ اجزاء 1 تا 3 و حفظ اجزاء 30 و 1 و 2، دو رشته جدید شامل حفظ 6 جزء اول قرآن کریم و همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به طرح افزوده شده است و در مجموع قرآن‌آموزان می‌توانند در 6 رشته ثبت‌نام كنند. همچنین در سومین دوره طرح ملی «ایلاف» نیز شاهد افزایش هدایا خواهیم بود كه البته برای این كار نیاز به حمایت خیران و نیك‌اندیشان قرآنی داریم.

شاهسونی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از شیوه اجرای دومین دوره طرح ملی «ایلاف» پرداخت و گفت: در این دوره شركت‌كنندگانی از 11 استان كشور بودیم كه در حقیقت 2 هزار و 194 نفر از 109 شعبه بیت‌الاحزان از نقاط مختلف كشور در آن حضور داشتند و آزمون آن هم اسفندماه سال گذشته به‌طور مشترک در شعب سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

معاون آموزش مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینكه استان فارس با یك هزار و 816 شركت‌كننده بیشترین استقبال از این طرح را داشت، گفت: با توجه به استقبال خوب انجام شده از دوره اول طرح، در دوره دوم رشته‌های شرکت را به 4 رشته افزایش دادیم که علاوه بر رشته‌های حفظ یک جزء شامل جزء یک و جزء 30 قرآن کریم، رشته حفظ سه جزء نیز به طرح اضافه شد که قرآن‌آموزان در دو رشته حفظ اجزاء 1 تا 3 و همچنین رشته اجزاء 30، 1 و 2 نیز در طرح شرکت کردند.

وی با بیان اینكه مراسم قرعه‌كشی دومین دوره طرح ملی «ایلاف» در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: از مجموع 996  قبولی طرح 76 نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه برگزیده شدند که هم‌اكنون در حال جمع‌آوری شماره بانکی قرآن‌آموزان جهت واریز هدایای نقدی هستند.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به افزایش جوایز نسبت به دور اول طرح گفت: در طرح ایلاف 2، سه نفر قبول شده در رشته حفظ 3 جزء هدیه یک میلیون تومانی برنده شدند، 6 قبول شده حفظ سه جزء هدیه 500 هزار تومانی دریافت کردند و به 10 نفر از قبول‌شدگان رشته سه جزء نیز هدیه 200 هزار تومانی تعلق گرفت. در رشته حفظ یک جزء نیز 6 جایزه 500 هزار تومانی، 10 جایزه 200 هزار تومانی و 41 هدیه 100 هزار تومانی از بین قبول‌شدگان قرعه‌کشی شد و اسامی آن‌ها مشخص شد.

انتهای پیام
captcha