محرومیت‌زدایی ۳۰۰ محله حاشیه شهر در کشور
کد خبر: 3969453
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

محرومیت‌زدایی ۳۰۰ محله حاشیه شهر در کشور

طبق اعلام رئیس سازمان بسیج سازندگی كشور در بین ۱۱۰۰ محله حاشیه شهر، ۳۰۰ محله در کل کشور مورد هدف محرومیت‌زدایی قرار گرفت.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح ۱۶۱ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه استان فارس گفت: سازمان بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ وقتی که جهاد کشاورزی ادغام شد، شکل گرفت.

وی افزود: بسیج سازندگی مأموریت محرومیت‌زدایی را در سال ۸۶ شروع کرد و به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در قانون تعریف شد که پروژه‌های عام‌المنفعه را انجام می‌داد و  با متولی‌گری دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

زهرایی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در کشور متولی دارد و بسیج سازندگی ظرفیت مردمی را پای کار می‌آورد، گفت: امروزه بسیج سازندگی در روستا هر کاری را انجام نمی‌دهد و اولویت کار در روستاها آب کشاورزی و شرب است.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه بسیج سازندگی در سال ۱۳۹۹ گفت: طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه هدفمند در دستور کار قرار گرفت، در بستر روستا و حاشیه شهر جهادگران به فعالیت پرداختند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی كشور با بیان اینكه در نقشه راه بسیج سازندگی ۱۰۲۸۰ روستا نشانه‌گذاری شده است، گفت: در بین ۱۱۰۰ محله حاشیه شهر،  ۳۰۰ محله در کل کشور مورد هدف محرومیت‌زدایی قرار گرفت.

وی همچنین مسکن محرومین، راه روستایی و کارگاه‌های زیرساخت اشتغال از دیگر مأموریت‌های بسیج سازندگی برشمرد و به بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش محرومیت‌زدایی اشاره كرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ در بودجه آب روستایی کلیه تبصره‌ها ۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به این بسیج سازندگی برای این موضوع اختصاص یافت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امیدواریم استان فارس در واگذاری پروژه‌ها پیشرو باشد، اضافه کرد: بسیج سازندگی به دنبال این است که یار مردم و جامعه باشد لذا ۵۰ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج سازندگی در حوزه آب روستایی خواهد بود و ۵ هزار میلیارد تومان برای راه روستایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha