31 اردیبهشت‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان
کد خبر: 3967727
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

31 اردیبهشت‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در مراكز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به آغاز ثبت‌نام مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه، آخرین مهلت ثبت‌نام در این مراكز را آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری عنوان كرد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه بیست و یكمین دوره ثبت‌نام مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده است، گفت: طبق روال هر ساله آخرین مهلت ثبت‌نام در این مراكز تا پایان اردیبهشت‌ماه است.

وی با بیان اینكه تمام روال عادی كه در سال‌های قبل باید برای ثبت‌نام در این مراكز طی شود،‌ امسال نیز با توجه به شیوع كرونا در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد، افزود: بعد از انجام ثبت‌نام و مصاحبه،‌ دوره آزمایشی این مراكز در قالب اجرای طرح ملی رحله در مدت تابستان اجرا می‌شود و بعد از آن و برگزاری آزمون‌های پایانی، پذیرفته‌شدگان به دوره اصلی كه از اول مهر شروع می‌شود‌ جهت حفظ كل قرآن كریم راه پیدا خواهند كرد.

شاهسونی با یادآوری اینكه ثبت‌نام در این مراكز مانند سال‌های گذشته از طریق سایت مؤسسه آدرس beytolahzan.ir انجام می‌شود، گفت: شرایط لازم جهت ثبت‌نام در این مراكز نیز به‌صورت كامل در آدرس سایت مؤسسه آورده شده است كه لازم است علاقه‌مندان به حفظ قرآن كریم دقیقاً تمام این شرایط را مطالعه كنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور با اشاره به راه‌اندازی سیزدهمین مركز حفظ شبانه‌روزی حفظ قرآن این مؤسسه در حرم رضوی گفت: در حال حاضر 13 مركز شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم ذیل مجموعه بیت‌الاحزان در سطح كشور فعالیت می‌كند اما به دلیل شیوع كرونا شاید امسال هم مانند سال گذشته نتوانیم از ظرفیت تمام این مراكز استفاده كنیم.

وی بیان كرد: به‌عنوان مثال سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، دوره آزمایشی این مراکز را به صورت مجازی برگزار کردیم و در نهایت از 300 نفر ثبت‌نام کننده، 85  نفر به دوره اصلی این مراکز راه پیدا کردند. به دلیل کاهش مشارکت در طرح و محدودیت‌های بهداشتی که با آن مواجه بودیم، تعداد مراکز برگزار کننده را به 4 مرکز کاهش دادیم و در حال حاضر قرآن‌آموزان این چهار مرکز حافظ 20 جزء قرآن کریم هستند.

شاهسونی همچنین گفت: برای سال جاری و تاكنون حضور مرکز شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای لای خرمی استهبان، ثامن‌الحجج(ع) مشهد، امام رضا(ع) بیرجند، آل یاسین(ع) شیراز، امیر المؤمنین(ع) صحرارود فسا، حضرت زهرا(س) بروجرد و مرکز شبانه‌روزی حضرت زینب کبری(س) واقع در نی‌ریز (ویژه بانوان) در دوره جدید قطعی شده است و در خصوص حضور یا عدم حضور سایر مراکز در چند روز آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با بیان اینكه تمام تلاش ما حفظ سلامت قرآن‌آموزان است و كاملاً مطیع اوامر ستاد ملی كرونا هستیم اما امیدواریم با واكسیناسیون عمومی كرونا در كشور وضعیت رو به بهبودی رود، گفت: در صورت فراهم بودن شرایط بهداشتی آمادگی داریم تا تمامی مراحل دوره را به صورت حضوری برگزار کنیم ولی چنانچه شرایط مهیا نباشد ممکن است دوره آزمایشی را همانند سال قبل به صورت مجازی برگزار نماییم.

 وی به خانواده‌های قرآن‌آموزان نیز این نوید داد كه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراكز به‌صورت كامل رعایت می‌شود به‌عنوان مثال از تمامی قرآن‌آموزان حاضر در مراکز شبانه‌روزی در بدو ورود تست کرونا گرفته شده است. علاوه بر این با وجود قرنطینه کامل مرکز، هر یک یا دو نفر از قرآن‌آموزان در اتاقی جدا مستقر هستند، نمازهای جماعت در فضای باز برگزار می‌شود، قرآن‌آموزان مجاز به تردد به خارج از مراکز برگزاری نیستند و اساتید و کارکنان خدماتی که در مراکز مستقر نیستند نیز موظف به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند بنابراین داوطلبان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی در این طرح حضور یابند.

انتهای پیام
captcha