فراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل منتشر شد
کد خبر: 3967040
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

فراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل منتشر شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، گفت: فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مجازی با شعار «آینده ساختنی است»، از ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۵ خردادماه، ادامه دارد.

فراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل اعلام شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، پنجم اردیبهشت‌ماه، با اشاره به اعلام فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان، گفت: فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مجازی با شعار «آینده ساختنی است»، با محور‌های موضوعی در عرصه‌های مختلف جامعه، از ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۵ خردادماه، ادامه دارد.

احدزاده، در خصوص اهمیت هنر قصه‌گویی با شعار آینده را باید ساخت، افزود: قصه‌گویی هنری است همیشگی، روایتی است از روز‌هایی که بر ما می‌گذرد و هنری از دیروز برای فردایی که نیامده و راهی برای بهتر زندگی کردن است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل، یاد آور شد: بر اساس فراخوان منتشر شده، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

برگزاری بخش‌های قدیمی جشنواره با رویکردی جدید

وی تصریح کرد: این جشنواره شامل شش بخش ملی، بین‌المللی، قصه‌گوی برتر، ۹۰ ثانیه، پادکست‌ها و بخش علمی است که بخش ملی شامل اجرای زنده(مجازی) قصه‌گویی از سوی دختران و پسران(۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان(۱۸سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در سه بخش «قصه‌هایی برای کودکان»، «قصه‌هایی برای نوجوانان» و «قصه‌هایی برای بزرگسالان» و بخش بین الملل شامل رقابت صحنه‌ای(مجازی) قصه‌گویان برگزیده ۲۲ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی یا بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه‌گویان منتخب سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته و با تغییراتی جزیی برگزار خواهد شد.

احدزاده، با اشاره به بخش‌های جدید جشنواره «قصه گوی برتر» و «پادکست»، خاطر نشان کرد: قصه‌گوی برتر، رقابت حرفه‌ای‌های حوزه قصه‌گویی است و با شکل و شمایلی متفاوت از سایر بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که در آن افرادی می‌توانند شرکت کنند که بر اساس جدول امتیازات مشخص شده، امتیاز لازم را در حوزه‌های مختلف به دست بیاورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل، برگزاری «قصه ۹۰ ثانیه» با موضوع‌های جدید را از دیگر بخش‌های این جشنواره تشریح کرد و گفت: در سال‌جاری، مسابقه قصه ۹۰ ثانیه با عنوان «قصه زندگی من» در جشنواره بین الملل قصه گویی با محور‌های «من و کرونا» که روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روز‌های قرنطینه و روایت مهربانی و همدلی با دیگران و... است و همچنین «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» که روایت جان فشانی‌های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای و قهرمانان حوزه‌ی علم و دانش است برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی امکان شرکت را دارند.

وی در خصوص بخش علمی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی، افزود: فعالیت‌های قصه‌پژوهی در قالب‌های کتاب، پایان‌نامه، مقالات، ترجمه، رساله علمی و پروپوزال‌های علمی در این بخش مد نظر است که صاحبان آثار و پژوهشگران دانشگاهی می‌توانند در این بخش نیز شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha