نخستین موقوفه‌ سال ۱۴۰۰ در اردبیل به ثبت رسید
کد خبر: 3966440
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

نخستین موقوفه‌ سال ۱۴۰۰ در اردبیل به ثبت رسید

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: به همت والای خیرین استان نخستین وقف جدید در قالب یک باغ ویلا در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید.

نخستین موقوفه‌های سال ۱۴۰۰ در اردبیل به ثبت رسیدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، دوم اردیبهشت‌ماه، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و به همت والای خیرین استان نخستین وقف جدید در قالب یک باغ ویلا در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید.

وی افزود: این وقف یک باغ ویلا به مساحت ۹۱۱۷ متر مربع واقع در شهرستان نیر است که توسط وراث مرحوم شجاع مهدویان نیری به‌نام موقوفه آن مرحوم جهت استفاده اشخاص تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل به‌عنوان مکان تفریحی، آموزشی و ورزشی ثبت شد.

حجت‌الاسلام ستوده، اظهار کرد: رویکرد اداره اوقاف استان پیرامون موقوفات در سال جدید، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با هدف تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع‌ها خواهد بود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با توجه به اهمیت و ارزش وقف، اظهار کرد: فقرزدایی از جامعه با گسترش فرهنگ وقف انجام گرفته و محرومیت کاهش می‌یابد چرا که وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ تمامی هزینه کرد در موقوفات بر اساس نیت موقوفه بوده و اولویت این اداره اجرای امینانه نیات واقفین است.

انتهای پیام
captcha