راه‌اندزی «آشپزخانه اطعام مهدوی» در زنجان
کد خبر: 3964774
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

راه‌اندزی «آشپزخانه اطعام مهدوی» در زنجان

نخستین «آشپزخانه اطعام مهدوی» و مرکز افطاری ساده به‌منظور طبخ و توزیع غذای گرم بین مددجویان و نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا در زنجان افتتاح شد.

راه‌اندزی «آشپزخانه اطعام مهدوی» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آشپزخانه اطعام مهدوی با هدف طبخ و توزیع غذای گرم بین مددجویان و نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا، امروز، 26 فروردین‌ماه مصادف با دومین روز از ماه مبارک رمضان با حضور آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در آیین افتتاح آشپزخانه اطعام مهدوی اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های خیرخواهانه است و مردم نیکوکار زنجان همواره نشان دادند در مناسبت‌های مختلف بیش از پیش به فکر نیازمندان و دستگیری از آنان هستند.

وی یادآور شد: همه ساله در ماه مبارک رمضان طرح‌های مختلفی از سوی کمیته امداد اجرا می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح اکرام ایتام، طرح مفتاح‌الجنة، ضیافت مهربانی و سایر موارد اشاره کرد و امسال با توجه به شیوع کرونا و آسیب دیدن بسیاری از مشاغل طرح‌های همدلی با قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال دو نیمه شعبان داریم و طرح‌های بسیاری حول محور سبک زندگی مهدوی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز نخستین مرکز اطعام مهدوی و افطاری ساده در قالب سومین مرحله پویش ایران همدل با هدف طبخ و توزیع غذای گرم بین مددجویان و نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: هدف‌گذاری شده تا با ایجاد 45 آشپزخانه در مناطق مختلف استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان تهیه و پخت حداقل 134 هزار پرس غذای گرم برای خانواده‌های تحت حمایت با کمک مراکز نیکوکاری، خیران و نیکوکاران زنجانی انجام شود.

وی بیان کرد: در کنار توزیع غذای گرم تهیه سبدهای معیشتی نیز در ماه مبارک رمضان در دستور کار این نهاد قرار دارد و برنامه‌ریزی شده است تا حداقل 34 هزار سبد غذایی به ارزش هر سبد بین 250 تا 300 هزار تومان تهیه و با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گیرد .

صفری اجرای طرح مفتاح‌الجنه را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان خواند و گفت: این طرح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به‌منظور دلجویی و تفقد از خانواده‌های ایتام، بی‌سرپرست، بیمار و صعب‌العلاج انجام می‌گیرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال این طرح به‌صورت نیابتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از 8 هزار خانواده از کمک‌های خیران در طرح مفتاح‌الجنه بهره‌مند شدند، ابراز کرد: حامیان، خیران و نیکوکاران زنجانی می‌توانند با تهیه سبدهای غذایی و معیشتی و اهدای آن به کمیته امداد در این امر مشارکت کنند.

صفری از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان در ماه مبارک رمضان به اجرای پویش ایران مهربان اشاره کرد و افزود: این طرح به‌منظور حمایت از ایتام و فرزندان محسنین جهت افزایش درآمد خانواده‌ها تدارک دیده شده است که هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق سایت ekram.emdad.ir و شماره‌گیری تلفن نیکوکاری ۳۳۱۱۶ و انتخاب گزینه ۵ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در این طرح ثبت‌نام کنند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای کمک و همدلی به نیازمندان است، گفت: هم‌استانی‌های عزیز زنجانی برای مشارکت در پویش ایران همدل و افطاری ساده می‌توانند از طریق شماره کارت مجازی ۰۴۲۰-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷، کد دستوری #۰۲۴*۸۸۷۷* و یا شماره تلفن نیکوکاری ۳۳۱۱۶ اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha